Ik heb een Marathon Gallet & Co Navigator uit de Golfoorlog en een Marathon TSAR. Beide hebben tritium vials. De Gallet is natuurlijk vrijwel uitgedoofd na 25 jaar, maar de vials op de TSAR gloeien fantastisch. Magisch bijna vergeleken met m’n Superluminova divers. Minder fel, maar altijd constant. En het geeft ook mooi diepte op de wijzerplaat.
Ik zou tritium aanbevelen op dit horloge.
Ik heb de quartz-versie van deze in beide varianten lume gehad.
Qua horloge zou ik een Navigator, MSAR, adviseren, want de “General Purpose Watch” is zeer klein, met ik dacht lugmaat 16 mm uit m’n hoofd. Bovendien voelt het nogal goedkoop aan (zeker in vergelijking met een Traser, Ballast, etc.)
Qua lume zou ik voor de Tritium buisjes gaan (tu) De Maraglo is simpelweg een variant op de standaard Luminova, op zich wel fel, maar het mist de “charme” van een militair Marathon horloge.
Dit vind ik n gebruiksvoorwerp in de zin dat ie vooral functioneel nuttig moet zijn en voor mij niet als n erfstuk ofzo is. In dit geval zou ik dan ook voor tritium tubes gaan en na n jaartje of 10 weer n vervannger voor te zoeken.
Zoals gezegd t tritium magbdan niet duurzaam zijn, t geeft voor jaren wel redelijk constant licht, zonder in de zon bijgeladennte hoeven worden.