Marathon Militaire Horloges volgens US-leger standaards

Hallo Beste mede-Forumleden !
Ik heb een vraag over de Marathon-Horloges , volgens de diverse beschrijvingen geproduceerd voor het US-leger .
Ze worden aangeboden als mechanische uitvoering en als quartz-uitvoering .
Misschien zijn ze bij jullie bekend , zo niet heb ik hieronder twee “” links “” bijgevoegd .
Ik bied al een aantal weken mee , op de Marathon’s.
Hollander die ik ben , heb ik voor mijzelf besloten om niet meer uit te geven dan ongeveer
Euro 85,=.
Vragen :

  1. Moet je al die verhalen geloven , onverwoestbaar , speciaal vervaardigd voor gebruik onder
    extreme omstandigheden ?
  2. Zijn deze horloges de betaalde prijzen waard ?
  3. Nu kwam ik plotseling de UZI-uitvoering tegen …
    Moet je deze nu zien als een ““kopie”” van de Marathon ?
    Of was dit reeds een bestaand merk ?
    Zou er een relatie bestaan met de UZI-schietwapens ?
  4. Jullie mening , wat is de max.-prijs die er voor betaald zou mogen worden ?

Voor jullie reactie bij voorbaat mijn dank ,
hartelijke groeten ,
Peter Peters

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=008&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=180096821916&rd=1&rd=1

US MILITARY ISSUE PILOT WATCH, MARATHON, NEW w/ DATE !
Artikelnummer: 180096821916

http://cgi.ebay.de/UZI-Protector-Militaer-Einsatzuhr-aus-USA-Herrenuhr-001R_W0QQitemZ320092194578QQcategoryZ13412QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

UZI Protector Militär-Einsatzuhr aus USA Herrenuhr 001R
Artikelnummer: 320092194578

Als je het mij vraagt vergeet de UZI.
Voor 85 euro koop je denk ik een kleine Marathon van 35mm. volgens mij uitstekende horloges vanwege de samenwerking met GALLET. ( GALLET maakte vroeger de kroonjuwelen van het britse koningshuis en natuurlijk de buitegewoon mooie dure chronographen).
Alleen zijn de marathons van onder de 100 euro waterdicht tot 30 meter. ( alleen opspatend water dus).
Succes.

Er stond een tijdje terug een mooie Marathon bij SomeTimeAgo te koop voor ik meen iets van 100euro, dus 85euro zou zeker niet te veel zijn.

Volgens mij zijn ze redelijk tot goed van kwaliteit, heb er zelf geen ervaringen mee, maar ze lijke me, gezien de prijs, een prima prijs/kwaliteit verhouding bieden. Wel heb ik ergens gelezen dat de lichtgevendheid minder is dan bij een gemiddelde Seiko. Iets wat ik persoonlijk wel jammer zou vinden omdat het toch een soort van 'toolwatch’is en dus ook in het donker goed zichtbaar moet zijn.

Succes ermee!

Uit eigen ervaring kan ik melden dat het horloge van de onderste foto zeker niet onverwoestbaar zijn. Mocht je er eentje willen onder de 85 euro…geef maar even een PB’tje.

Een goede uitvoering van het bovenste horloge (zonder lelijke plaatjes) is kwalitiatief beter.
Het origineel van deze is de Stocker en Yale Sandy P6500, een uiterst zeldzaam horloge.
Het is daarna onder verschillende merken aangeboden oa Traser, Luminox en KHS maar ze komen allemaal uit dezelfde fabriek van MB microteg. Om natuurlijk zoveel mogelijk te verkopen worden diverse modellen wat opgeleukt (ziet er niet uit, maar goed)

Als je een onverwoestbare Marathon wilt…koop dan een Marathon SAR, moet je wel je budget een beetje bijstellen.

Horloges met originele militaire coderingen brengen altijd meer op als een horloge zonder dergelijke coderingen.

Overigens bouwt Marathon zelf geen horloges, het is meer een handelsmaatschappij.