Marathon Only

De JDD YAMAN op een handgemaakte canvasband gezet:

9 likes

Vind ik persoonlijk een mooiere match!!

4 likes

:point_up_2: :wink: ik sluit me hierbij aan, past er beter bij vind ik ook.

2 likes

COMING SOON!

Ik ontving gisteren een interessante teaser van Marathon via mail die ik jullie niet wilde onthouden. Morgen, op 26 februari, gaan ze blijkbaar nieuwe toevoegingen aan hun huidige lineup presenteren!

​Zelf heb ik net vorige week mijn eerste Marathon 41mm Automatic (GSAR) gekocht, (en wat een beest van een horloge is het!). Ik heb gebruik gemaakt van de februari aanbieding waarbij er gratis een 20mm Stainless Steel Bracelet en een Marathon x Bergeon Spring Bar Tool werd bijgeleverd. Ik ben er erg bij mee en zal als kersvers forumlid en horloge eigenaar bijdragen waar mogelijk!

Over de coming soon aankondiging, ben natuurlijk extra benieuwd of er ook wijzigingen komen in de huidige collectie of dat het puur om uitbreiding gaat?

Omdat ik nieuw ben op Horlogeforum.nl heb ik nog geen upload rechten voor afbeeldingen, dus kan ik helaas de screenshot niet delen.

3 likes

UPDATE: De Anthracite-serie breidt uit

Er nu twee nieuwe maten toegevoegd aan de stealth-familie:
• 36mm Anthracite MSAR (voor de compactere pols)
• 46mm Anthracite JDD (voor het zwaardere werk)

De originele 41mm is nu ook geüpdatet met een zwarte datumschijf, zodat de hele serie één strak geheel vormt met de nieuwe wijzerplaatconfiguratie.

Mijn eigen afweging:

Eerlijk gezegd vond ik de Anthracite-versie een erg mooie toevoeging en nu ook met de zwarte datumschijf. Ik twijfelde zelfs heel even of ik mijn original GSAR nog zou retourneren omdat ik momenteel nog in de 30 dagen retourtermijn zit, en om voor deze uitvoering te gaan. De Anthracite-versie is absoluut gaaf en perfect voor het tactische doel waarvoor hij is uitgebracht, maar voor mij voelt het dan toch iets te veel als een smartwatch om de pols en dat is nou net wat ik niet meer wil. Ook de prijs is aanzienlijk hoger als de Stainless Steel versie en die is al vrij fors!

Ik heb uiteindelijk besloten bij de originele Stainless Steel versie te blijven. Die klassieke look blijft voor mij onverslaanbaar. Ik ben dan ook ontzettend blij met mijn keuze en kijk er naar uit om hem de komende tijd flink te gaan testen. Aangezien ik zelf bij Defensie werk, gaat hij ook echt als tool watch gebruikt worden waarvoor hij bedoeld is. Ik zal t.z.t zeker wat plaatjes posten :camera_flash:

1 like