Marathon Only

Das heel vlot hoor. :+1:Via welke vervoerder ging het? En hoe gaat dat eigenlijk met de douane formaliteiten?

1 like

Nice… ik wacht nog even totdat de stalen reissue er is :innocent:

Heen met PostNL verstuurd, terug via Swiss Post. Er werden hele specifieke instructies aangeleverd voor het versturen en de Douaneaangifte:

Opzich nog wel een taakje om het Douaneformulier juist in te vullen, maar alles is gelukkig goed gegaan.

2 likes

Zelf zou ik de oude Navigator nog wel erbij willen hebben, dus degene met het plexi en de zwarte kroon. Chris verkoopt ze nog NOS. Maar goed, als gezegd … het geld is alweer uitgegeven dus dat moet maar weer even wachten. :wink:

Dees blijft ook gewoon heel lekker, vind ik! :heart_eyes:

2 likes

Eens kijken hoe canvas strap bevalt.
Kleurstelling is in ieder geval :+1:

2 likes

Nice, de Red maple. Als ik naar de secondewijzer kijk en de “grove” dial, met wat minder seconden markeringen, zou ik zeggen dat het een quartz is, maar er staat toch echt automatic :slight_smile: Heeft dat met het ontwerp proces te maken van de Marathon, is dit een generatie ouder/nieuwer?

Dit is oudere generatie…ben vergeten wanneer precies, maar denk zo rond 2010 heeft de GSAR een secondepeddel en fijnere minuutmarkering gekregen.

Pakketje binnen :slight_smile: Ben benieuwd hoe deze gaat staan, eerste indruk: vet, vooral in combinatie met de anthracite hardware. En daarachter ligt nog een doosje… :see_no_evil:

Edit: moet je wel de foto erbij zetten

2 likes

Dit vraagt om meer foto’s :grinning:

Strap zit op de GSAR, erg tevreden mee! Vind de kleur er goed bij passen. Op sommige momenten heel donker en in daglicht/zon wordt de groen kleur meer verzadigd/zichtbaar. Ik heb intussen ook het andere pakketje uitgepakt, een maple leaf bracelet voor de MSAR, man wat een verschil hoe dat er uit ziet. Qua draagcomfort kan ik nog niet veel zeggen, heb alleen nog de gsar gedragen :see_no_evil:
Hieronder wat foto’s van de anthracite gsar, zoals je ziet valt de groenkleur op elke foto anders uit, vast ook door witbalans of iets…

6 likes

Hele mooie combi hoor :ok_hand:

1 like

Voor degene die een MSAR ebony and ivory setje wil hebben… of degene die gewoon een heerlijke grab & go horloge zoeken.

Als het gaat om marketing richt Marathon zich tot nu toe vooral op social media. Ik heb althans geen campagnes online of off line kunnen ontdekken.
Vandaag kwam deze samenwerking met coureur Adam Smalley (Wie?) voorbij… een klein begin van iets groters? Of iets eenmaligs?

1 like

Ik gun het Marathon van harte om zich meer commercieel in de markt te zetten en zo bekendheid te halen, maar vind het aan een kant ook weer jammer. @junior heeft het volgens mij ook al eens gezegd. Het unieke van Marathon is juist die ervaring dat je een horloge koopt waarbij het niet alleen op en top toolwatch is, maar ook het hele merk zo voelt. Een “moeilijk(er)” te verkrijgen horloge dat voornamelijk wordt verkocht in overheidscontracten voor defensie etc. De voormalige verpakking (de simpele kartonnen doos) droeg ook bij aan die toolwatch ervaring.
Zo’n nieuwe strategie met luxe dozen, boutiques en blijkbaar sponsor in de autosport doet in die zin een klein beetje afbreuk aan de historie van het merk. Iets van dat toolwatch karakter vervaagt.

Afgezien daarvan is het natuurlijk wel top om de horloges zo “in de spotlight” te zien! Dat verdienen ze dan ook wel weer. Als ze dan toch deze richting op gaan is het leuk als het een begin van iets groters is!

2 likes

De marges in de overheidsmarkt zijn erg klein. En ik vermoed dat de contracten inmiddels ook niet meer voor het oprapen liggen. Dan is het betreden van de commerciële markt met grote marges een voor de hand liggende strategie. De hang naar nostalgie snap ik, maar heb liever een levend merk dat met nieuwe modellen komt dan een merk dat dood bloedt.

1 like

Eens!

is ook wel wat overdreven hoor. Dit is natuurlijk juist een mooie ontwikkeling met een beter potentieel voor de toekomst.

1 like

Tenzij ze met een power ranger kleurenset uitkomen zoals Rolex deed :laughing: ze moeten vooral doorgaan met het maken van functionele bullebakken.

1 like

Haha! Nou afgaande op hoe lang het heeft geduurd voor er überhaupt naast zwart ook eens een witte plaat kwam, zal dat wel goed komen :smile:

6 likes

3 likes