Dank voor het warme welkom Stephan! Ik had eerst al even rond gekeken of iemand hier de anthracite-versie heeft, helaas kon ik het niet vinden en zelf de gok maar gewaagd om er een aan te schaffen. Ik heb het horloge nu een maand of 2.
Roger Beep een foto bij daglicht volgt nog.
Overigens als iemand nog goede tips heeft voor banden dan houd ik mij aanbevolen.
Mooie versie hoor. Hier op het forum zijn de meeste als de dood voor krassen op zwart coated/plated horloges. Lees tot nu toe positieve ervaringen.
Qua banden. Die zwarte stalen marathon band is ook mooi. Alleen met vlindersluiting. Moet je van houden. Daarnaast lijkt het mij een magneet voor desk dive krasjes.
Misschien een rood rubberen band. Knalt lekker. Of Erika’s Original MN strap black ops met rode streep of helemaal zwart, met zwarte gesp.
Bedankt! Ik begrijp het qua krassen, ik ben er zelf ook een beetje huiverig voor, maar draag het horloge gewoon ‘altijd’, tijd gaat het uitwijzen. En ik dacht: marathon maakt zeer degelijke spullen, zouden ze een horloge op de markt brengen dat snel beschadigd raakt? Vast niet
Qua band zat ik zelf te denken aan een contrast kleur, geen zwart. De rubberen band die er bij zit is erg comfortabel. Een rood rubberen band spreekt mij aan of misschien een groene van Marathon zelf met zwarte sluiting. To be continued.
Kan geen kwaad om bij bestelling extra aan te geven welke clasp je wil.
Chris heeft mij een 18mm braclet met verkeerde clasp gestuurd (wilde maple leaf kreeg een seal). Kon wel ruilen, maar dat was me teveel gedoe.
Had ze bijna allebei in de vitrine gezet, maar ik ga nu eerst even mijn gedachte ordenen. De Seiko SPB14x blijft me bezig houden dus zoiets zal het wel gaan worden. In dat geval kan deze Marathon TSAR waarschijnlijk gewoon blijven. Die wil ik eigenlijk ook gewoon houden, prachtig en bijzonder horloge wat heerlijk op de pols ligt …
Nou, hij is even op vakantie geweest in La Chaux-de-Fonds en nu weer terug. Gemaakt onder garantie. Weet niet precies wat er allemaal gedaan is, heb in ieder geval een nieuwe kroon.
Ging wel vlot, ben 'm iets meer dan 2 weken kwijt geweest incl heen en weer verzenden. Werd tussendoor nog even gebeld vanuit HQ in Canada dat m’n horloge er weer aan zou komen.
Al met al, weer een positieve ervaring met Marathon
Wellicht gewoon nieuw uurwerkje erin, is vaak goedkoper dan helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen. Lekker dat het zo snel geregeld is! Nu fijn dragen.
Zul je altijd zien …
… heb ik net geld uitgegeven aan wat anders, zet Patrick (@Uhr-Meister) zijn navigator te koop. ik heb deze zelf in handen gehad, nieuwstaat! Blijft een leuk ding, komt er bij mij ook nog eens bij.