Marathon Only

Maak er graag een plekje voor vrij :heart_eyes:

10 likes

Groeten uit Frankrijk

6 likes

Hahaha, mooie reacties heren :laughing:

Gave collectie Rolexander. Ben het met je eens, een gsar automaat met “fijne” indices zou er perfect tussenpassen :slight_smile:

2 likes

Ik probeer de SAR model reeks uit te vogelen. Van SAR (maraglo periode 2001-2006) via SAR-D (maraglo met misprint dial in 2006) naar GSAR (tritium) gok zo rond 2007, van GSAR rode seconde wijzer grove markering naar tritium secondewijzer en fijne markering (vermoed vanaf 2011, helaas zijn ze vanaf 2010 gestopt met vermelden productie jaar en maand op de caseback)

5 likes

Ik ben bevriend met de originele ontwerper van de Marathon SAR horloges, Jim Madrid. Die man is echt geniaal.
Alleen daarom al ben ik moreel verplicht om een Marathon horloge te hebben :joy:

Overigens: voor geschiedenis en kennis over Marathon moet je niet bij hem zijn. He doesn’t give a shit. Hij doet me altijd erg denken aan die oude baas uit de film “Up”.

image

3 likes

Zijn naam was me bekend. Komt vaak terug in oudere WUS topics. Hij leverde ook 12 uur bezelinserts voor de SAR volgens mij.

1 like

Hier past een antraciet gsar prima bij… :laughing:

6 likes

4 likes

Als je iets meer ruimte er tussen laat past 'ie er precies tussen :stuck_out_tongue:

De linker is mooi zo met de band :+1:

Edit: heb je zelf nog iets in de collectie waar je vanaf wilt?

1 like

De collectie past nu net niet in de twee horlogekisten (10+5)
Overweeg om 2 tot 3 horloge te laten gaan die weinig draagtijd krijgen… hoewel ik dat moment al een paar maanden weet uit te stellen. :partying_face:

Weinig draagtijd krijgen seikoduikers als skx031 en solar tuna, en dressers als anOrdain en nomos urushi tangente.

Dat is een aardige collectie :smile:
Ik lees zo nog niet iets van mijn gading er tussen. Mocht je nog andere plannen hebben om iets weg te willen doen mag je het altijd laten weten, wie weet kunnen we wat overeen komen, maar heeft geen haast

“Fifty shades of SAR”

:beers:

1 like

Zou niet wachten op een ruildeal, maar gewoon dat ding verpatsen :laughing:

5 likes

5 likes

10 likes

Teaser van Marathon Watch op social media… USAF edities van GPQ en Navigator komen er aan (met serienummer en USAF marking achterop - en wellicht ook op de dial). Grote vraag is of zij ook de stalen reissu van de Navigator gaan introduceren.

Foto is niet van vandaag, maar die red maple versies van Marathon zijn wel echt de bom!

7 likes

Waarschijnlijk niet, het schijnt dat de VP heeft aangegeven dat reissue in 2022 pas zal verschijnen als gevolg van COVID.