Zei ik toch …
#BlackDialsMatter
PS Mooi setje! Zo gelijk maar toch verschillend, leuk voor de afwisseling.
Zei ik toch …
#BlackDialsMatter
PS Mooi setje! Zo gelijk maar toch verschillend, leuk voor de afwisseling.
Veel draagplezierplezier!
Lekker licht. En een no-date dial
Zeker, ideaal. Enig nadeel is de beperkte waterdichtheid. Ik durf amper met het horloge te douchen of in de regen te lopen. Zou toch moeten kunnen? Maar goed daar zijn de duikhorloges weer voor
Staat je prima! Veel draagplezier …
Volgens mij zijn hier best wat mensen met de MSAR? Wordt die met zijn 36mm niet als te klein ervaren? (Heb geen hele grote pols ca. 17,5cm) zit nu een mooie BF korting op
Ik heb een 16,5 cm pols en voor mij is de MSAR perfect. Ik heb zowel de zwarte als de witte variant:
De zwarte variant heb ik vorige week met de BF korting besteld trouwens
Heb een pols van iets onder 17cm.
Even de 41mm en 36mm onder elkaar.
Ben grotere duikers gewend (seiko monster en mm200), was klein beetje beducht voor de 36mm. Maar het is afgelopen jaar mijn favoriete grab & go geworden. Mag dan wel bescheiden diameter hebben, het is nog steeds goed aanwezig op de pols.
En dan €560 op rubber of €744 op staal?
Ik heb altijd in mijn hoofd dat indien mogelijk maar meteen op staal het beste is (in ieder geval financieel meest gunstig). Losse rubber is €60 (die zou ik bij staal denk ik wél erbij nemen) en staal €280. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind (vrijwel altijd) rubber fijner dragen.
Ik heb de witte op staal gekocht en de zwarte op rubber. Ik draag alleen de stalen band eigenlijk
Edit: bij jouw naam past de witte Arctic eigenlijk wel het beste
Het hangt er denk ik ook een beetje van af hoe je in het algemeen tegenover kleinere horloges staat. 36mm is een maat die je bevalt of niet.
Wat de Medium SAR wel anders maakt t.o.v. andere 36mm horloges is m.i. de wijzerplaat. Door de dikkere bezel (want duikhorloge) is de wijzerplaat kleiner dan bij andere 36mm horloges. Dit wordt naar mijn mening nog iets benadrukt doordat de wijzerplaat vrij diep in de kast ligt vanwege de tritium buisjes. Ik ben niet vies van kleinere horloges, maar moest wel even wennen aan de wijzerplaat.
Zie hier naast een 36mm Longines VHP en een 36mm Tudor Prince
Al vind je horloges snel klein zou ik toch even kijken of je 'm bij iemand kan zien in het echt voordat je 'm koopt. Als je niks tegen 36mm hebt is het een topper
Ik heb zowel de GSAR auto als MSAR quartz mogen dragen. Alleen de MSAR quartz is nog in bezit. Ik heb een pols van omstreeks 16,75cm en kon beide horloges hebben qua maat. De MSAR vind ik prettiger dragen en daarom ook gehouden. Ik heb 'm overigens op staal waardoor het horloge visueel toch wat robuuster/beefy wordt. Voor mij is dit op het moment de ideale combinatie.
De GSAR vond ik voor mijn pols toch iets te “top heavy” en zat gewoon minder prettig.
Bedankt voor alle tips/ervaringen/vergelijkende foto’s! MSAR op staal incoming dus binnenkort ook lid van de club
Tof plaatje
Ha…ik doe met jullie mee.
Mijn NA. Erg leuk ding moet ik zeggen. Perfect formaat. Leuke buisjes Super licht om de pols…nog lichter dan bijv de Breitling Skyracer (Breitlight). Voelt degelijk aan.
Zeer accuraat ETA high-torque uurwerk. 5 jaar batterij…en die kun je ook nog eens zelf vervangen.