Marathon Only

Nee. Ik heb me er ook over verbaasd, bij een ander horloge. Sowieso is de wisselkoers ook niet heel fijn …

1 like

Was het maar een ongunstige wisselkoers. Dit is gewoon de eu prijsstelling. Op zich wel logisch aangezien hier btw hoger is dan in de VS.

1 like

Sowieso tip voor als je marathon nieuw wil kopen in eu.
Amazon prijzen zijn nu nog (fors) lager dan de officiele eu site.
TSAR op rubber 950 versus 1200

Aanbod op amazon(.)de

https://www.amazon.de/-/nl/s?ie=UTF8&marketplaceID=A1PA6795UKMFR9&me=A2KPYT0BC9SHZ9

1 like

begrijp ik uit het blauwe deel goed dat de witte heeft gewonnen?

1 like

Dat klopt, en daarbij dat de collectie wat te groot wordt waarbij ik telkens de zelfde 3-4 horloges pak maakt dat de zwarte weg mag

2 likes

Laatst lanceerde Marathon Watch trots hun nieuwe rubber strap die samen met Valliance in Zwitserland is ontwikkeld.

Ter ere van de lancering organiseerde Marathon Watch onlangs een giveaway via de facebookgroep van Marathon Watch enthousiastelingen. Daar waar het mij nog niet lukte bij de staatsloterij, lukte het mij wel bij deze giveaway. Ik won!

Nu ben ik geen rubberman. Ik draag de horloges het meest op staal of nylon (nato of MN strap). Het enige horloge dat ik altijd op rubber draag is de Arctic MSAR. De gevulkaniseerde zwarte strap is heerlijk soepel en staat zeer goed bij de witte dial.

Maar voor de rest? De seiko rubbers verdwijnen meestal ongedragen in de la. En ook het rubber van the orginal MSAR (Maple Leaf SAR) legde het uiteindelijk af tegen een MN strap. De vraag is dus of deze nieuwe strap mij gaat verleiden tot een lang leven om de pols.

Anyway, de nieuwe strap is een radicale breuk met de oude strap.

  • De nieuwe is van FKM rubber, de oude van gevulkaniseerd rubber.
  • Volgend uit voorgaande punt: de nieuwe ruikt niet naar vanille!
  • De nieuwe is driedelig, het heeft een korte en lange versie van het gespdeel.
  • De nieuwe is iets soepeler dan de oude.
  • Het Marathon Watch DNA is zichtbaar. Letterlijk, want op de achterkant is het Marathon Watch logo in reliëf aangebracht voor de grip.
  • De nieuwe kent dikke randen, terwijl de oude glad is.
  • De nieuwe gesp is futuristisch hoekig, passend bij bonkig uiterlijk van het horloge.
  • De nieuwe heeft twee keepers, waarbij op de strap een inkeping is gemaakt om één op zijn plek te houden. Daar is over nagedacht.
  • Niet geheel onbelangrijk. De nieuwe kost 200 euro en de oude 70

Zoals gezegd ben ik geen rubberman. De voor- en nadelen van FKM ten opzichte van gevulkaniseerd (of andere soortig zoals siliconen, EPDM, SBR, NR etc etc ) zijn mij niet geheel duidelijk. Ik houd me vast aan wat strapcode schrijft:

If you compare FKM and vulcanized rubber, FKM is like the superhero, synthesized cousin to the latter.

Meer informatie over FKM (en ander) rubber is te vinden in onderstaand topic.

Is die nieuwe strap nou 200 euro waard? Laat ik het zo stellen: als Tudor of Omega een dergelijk tof design strap op de markt zet dan is het een non issue. Marathon wordt waarschijnlijk meer beoordeeld op functionaliteit dan op design. En dan is de stap van 70 naar 200 groot. Ondanks de pluspunten: verschillende lengtes, gripprofiel binnenzijde, soepeler en (afhankelijk of je het haat of niet) geen vanillegeur.

6 likes


Crosspost, because she’s pretty (damn good!)

5 likes

Ik vind het wel een mooi rubbertje! Ziet er goed uit … :ok_hand:
Ik win trouwens nooit wat, zo ook bij deze Marathon give-away. Hoewel? Ik had 5 euro tijdens de laatste oudejaarsloterij, dat was slechts tien euro verlies. :see_no_evil:

Ik draag de TSAR vrijwel altijd op rubber! Hooguit ga ik een keer vreemd met Erika … :wink:

3 likes

Ik vind de “oude” band eerlijk gezegd mooier. En de vanille geur had ik eigenlijk niks tegen unpopular opinion :sweat_smile:
Maar die nieuwe gesp is wel heel tof!

1 like

Vind mooi dat het hoekige design gesp (:ok_hand:) terug komt in het rubber.

2 likes

Ik vind hem wel mooi en hij heeft imho een ‘high-end’ uitstraling, maar de prijs is wel erg fors😳

2 likes

4 likes

Fraai! :heart_eyes:
Lijkt wel wat meer ruimte tussen band en kast te zitten, minder dik dus tov. de oude rubberen band … of lijkt dat maar zo?

De band is minder dik. Afstand lughole tot kopsekant band verschilt niet veel, maar de oude is dikker aan de platte kant.

1 like

6 likes

Ben met soort van internet retraite… maar dit wil ik toch wel delen.
Ontzettend lekkere kleurstelling met no date in die donkere kast.
Jammer dat ie maar 34mm is. De stalen versie is 39 mm…

3 likes

1 jaar met de Marathon :partying_face:

8 likes

Dit had ik ook, had even een enthousiast gevoel. Toen ik wat beter ging kijken vond ik het toch een beetje te gi-joe-achtig. Dat is de beste omschrijving die ik kan geven :rofl: De ster, “us army” en de army-font nummers… hmm niet voor mij weggelegd.

Nice! Dat er nog vele jaren mogen volgen :slight_smile:

1 like

NA .eindelijk weer terug. kan er nu echt van genieten. hij kwam namelijk defect aan

5 likes

Nice! Weet je wat er defect was?

Nevertheless; ‘wear it in good health’ !

1 like