Marathon Only

11 likes

7 likes

5 likes

Bezel lijkt niet goed uitgelijnd maar heeft gelukkig met de hoek v fotograferen te maken :sweat_smile: Sowieso niet vast te leggen, zo’n zwart horloge…

1 like


Mijn beater bevalt prima loopt op de seconde gelijk en draagt lekker ligt👌

7 likes

Met de diepte door de dikke bezel is dat vaak het geval. Gelukkig ben ik daar niet al te gevoelig voor.

Ik had hiervoor een seiko daardoor is er toch een lichte vorm van “staat m’n bezel wel recht”-obsessie ontstaan :sweat_smile: Bij de SAR is dat inderdaad lastig te zien door de diepte, als je zelf maar iets vanuit het midden kijkt (welke richting dan ook) staat er altijd wel iets scheef. Ik heb eigenlijk nooit echt iets gehoord over bezel uitlijningsproblemen bij Marathon, jullie wel?

Even een edit. Ik was bij de lokale juwelier, wou een horloge laten demagnetiseren. Ze keken mij aan alsof ik over magie praatte. Horlogemaker had er ook nooit van gehoord. Ik gaf uiteindelijk aan dat ik wel een apparaatje op amazon zou bestellen voor 2 tientjes. Vroeg de baliemedewerkster, al wijzend naar de GSAR : ga je hier gewoon een nieuwe van kopen voor 20 euro? :man_facepalming:
Toen ik mij omdraaide stond mijn partner al bij de uitgang, ze trok het niet meer :rofl:

2 likes

Denk dat de militairen (toch grootste deel van klantenbestand vermoed ik) er niet veel om geven. :smirk:
Wat ik wel hoor qua quality issue is dat de verf in bezel loslaat, maar dat zal vast bij ruwer gebruik zijn. En af en toe een los tritiumbuisje.

1 like

Dan is het geen horlogemaker, maar iemand die af en toe een batterij vervangt… :grimacing:

Ik vind het ook maar vreemd, de eigenaar en de horlogemaker (ik weet niet of hij/zij buiten zicht zat) hadden er nog nooit van gehoord. Ik denk dat als ze bvb een seiko horloge verkopen “dat niet goed loopt” dat ze het gewoon terug sturen naar de service afdeling. Of het nu gemagnetiseerd is of dat er mechanisch iets stuk is, dat maakt voor de verkoop waarschijnlijk niet uit

Dat heb ik ook wel eens gehoord / gezien op Ebay. Ook dat de lume-pip op 12u los laat. Zelf allen gelukkig nog niet mee hoeven maken :slight_smile:

Heel lang was combi van msar met rubber de torenhoge favoriet. Maar na een tijdje op een nato lijkt het opeens wennen aan rubber.

5 likes

Staat 'm goed hoor. Lekker vanille-luchtje om je heen de hele dag, ruik je ook ineens weer beter na een tijdje niet dragen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Was even in de stad, loop langs Strego, toch even vragen of ze kunnen demagnetiseren en dat konden ze. Ik riep nog ‘even de kroon uittrekken aub’ voordat ik mn gsar’tje zag vertrekken naar het achterkamertje. Zij gaf mij terug “ja we weten hoe het werkt”.
Krijg het horloge terug: “Nou ik zie 'm niet langzamer lopen hoor. Meestal doen we het bij quartz, als ze dan niet goed lopen leggen we het even op het apparaatje om het een boost te geven”.
In afwachting van hoe ie nu loopt…
Wat een avontuur zeg, demagnetiseren, ik ben blij dat ik een GSAR heb… made to withstand the toughest conditions
:rofl:

Nog maar een foto, gewoon omdat het kan:

6 likes

Kan je de marathon msar en gsar ergens in de lage landen in een fysieke winkel vinden?

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuw horloge en deze kwamen in mijn vizier.
Ik zie dat de dikte altijd 14mm is dus daarom de twijfel. De lug to lug van de gsar met 46m valt ook best mee.

Helaas geen Authorized Dealer hier in de buurt. Waar woon je? Wellicht is er animo voor een kleine marathon meeting?

5 likes

Ik heb een vraag voor de Marathon fans…
Ik heb enige dagen geleden op wat dragen we vandaag een horloge gezien van TRASER.
En vind dit best heel erg op deze Marathons lijken.
Hebben deze merken met elkaar te maken ???
Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor maar weet het niet en zou dat graag weten.
Alvast bedankt voor de uitleg.
Grt Roedolf alias Ruud

1 like

Nee.
Qua uitstraling zitten ze wel in dezelfde hoek van military spec toolwatches.
Historie van Marathon gaat verder terug, vanaf 1939. Traser sinds 1989.

Dat modellen op elkaar kunnen lijken heeft te maken het feit dat ze aan militaire specificaties willen voldoen. Als ik zo naar de modellenrange kijk dan vind ik Traser toch erg afwijkend van die van Marathon.

Zo gold in 1989 MIL-W-46374F, waarin onder andere stond dat tritium voortaan in dichte buisjes moest zitten ipv verf.
https://en.wikipedia.org/wiki/MIL-W-46374.

1 like

Ok hartelijk dank voor de uitleg ik ga het lezen Thanks…