Marathon Only

Thanks, Noord Italië, bovenstaande foto is met de monte bianco

2 likes

Veel plezier daar.

Even een stilleven geïnspireerd door de vele foto’s van Amerikanen met hun Marathon horloge en wapentuig :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Dank je wel Stephan. Het is de eerste keer voor ons in deze regio en we zijn enorm onder de indruk van de bergen en uitzichten :heart_eyes: erg mooie natuur hier.

Bad ass :gun:

Herfst dus bracelet + trui

Mooie foto, veel plezier in Italie

3 likes

7 likes

Blijft voor mij één van de gaafste horloge’s.

8 likes

Holy f*ck… geloof dat ik de eerste Marathon Mumbai Special op ebay zie.
Beruchte 2010 achterkant, maar dial is totaal anders.

Het viel mij laatst op dat de bracelet na een jaar (50% op de bracelet gedragen) toch wel wat krassen begint te verzamelen. Nu ben ik wel benieuwd hoeveel krassen de bracelet bij jullie verzamelt?

Ik doe er wel echt alles mee: vakanties, zwemmen, naar de bouwplaats, klussen etc

Stealth.

Blijft mooi! Toch maar niet weg :speak_no_evil:

4 likes

Mijn eerste marathon, overgenomen van een forumlid.
Ik ben voornamelijk onder de indruk van de leesbaarheid van de wijzerplaat. Je ziet meteen en perfect de tijd.
De kleur laat ook toe om makkelijk te combineren met verschillende kleuren nato´s. Ik zou eventueel nog een erika strap kopen, maar wil niet de band met de ´knop´. Ik zou dus graag de standaard erik1 strap hebben, maar weet nog niet of deze past door de fixed springbars.

5 likes

Ik heb nog niet zo lang een nieuwe MSAR op bracelet dus kan hier (nog) geen antwoord opgeven

Welkom! Mooie navigator en de leesbaarheid is ook iets wat ik waardeer in de Marathon horloges :slight_smile:

Vraagje; heeft iemand ervaring met een single pass nato (ala marathon ballistic nylon) op een GSAR? Blijft dat een beetje zitten? Of is het aan te raden om een gewone nato te nemen - zo ja waarom? Of heb je zelf nog een goede tip voor een strap? Ik hoor het graag :smiley:

Op de website heeft Erika aan dat dit afhangt van de afstand tussen tusse kast en de fixed bar. Afstand moet minimaal 2,5 m’n zijn (dan kan strapuiteinde er gevouwen er doorheen. Bij normale strap is uiteinde 2x gevouwen)

Kan prima als het ruw of dik genoeg is. Genoeg gecastreerde nato’s er op gehad. Zou het niet met een seatbelt doen. Extra flap op nato voegt niets toe, behalve 1,5 mm tussen pols en horloge.

Plaatje na het praatje:

4 likes

Dank voor je reactie Stephan. Waarom geen seatbelt, is dat te glad?
Ik heb wel eens een zuludiver herringbone nato gehad voor de spb143, maar was erg silky smooth - die moet ik juist niet hebben neem ik aan?

Heb jij (of iemand die dit leest) nog een positieve ervaring met een site/merk single pass strap? Ik kwam Maratac, maar zoek iets binnen de EU. Hoeft niet high end, maar gewoon goed. De Marathon ballistic vind ik er vrij dun uit zien, iemand die al geprobeerd?

Bijna genoeg gespamd, als laatst, hoe zit het met erika’s, die zijn ook vrij dun toch?

Misschien zit het meer tussen de oren, maar staat me bij dat ik bijna een akkefietje had met een Seiko en een seatbelt bij het monteren.

Geen ervaring met single pass uit de EU, meeste van mijn nylon straps komen van CNS, het blauwe deel of overzees. Laatste aankoop was ballistic zulu single pass van Vario met ronde keepers. Prima kwaliteit, vond het alleen niet lekker zitten :man_shrugging: (in vergelijking met MN strap). MN strap en GSAR gaan prima samen. Is een wat stugger of steviger elastische strap. Geen Chinese onderbroek elastiek.

Ik heb een zwak voor Erika’s

7 likes

Ze staan ook uitzonderlijk goed op een Marathon natuurlijk :ok_hand:

9 likes

:rofl:

Ik heb nog nooit een Erika’s om gehad, ziet er wel echt nice uit! Moeten die exact op maat zijn of is er ook wat speling mogelijk van bvb 0.5-1.0cm (groter)?

Is dat een beetje te doen qua kwaliteit?
Ik heb wel eens een “no name” groene nato gehad en later een van Watchgecko. De laatste vond ik veel mooier en fijner dragen. Heb niet zoveel zin om wat verkeerds te bestellen :thinking:

Als je de lengte van de band bedoeld, die kies je bij je bestelling. Je kan deze nadien nog perfect afstellen. De afstellingen laat centimeters aanpassing toe.

Ok dank je wel. Als ik een 17cm pols heb en ik zie bvb een used exemplaar die besteld is op 17.5cm (of 18?) dan kan ik het bandje als nog afstellen, zonder dat de hardware helemaal aan de zijkant/tegen de lugs zit?

Een cm is geen enkel probleem. Ik heb bij strap op maat genoeg ruimte aan weerszijden.

1 like