Maak mij helemaal niks uit, ik gebruik het toch nooit.
Kan je dat nog terugvinden waar dat stond?
De introductieactie( via email) was de defstan versie met extra defstan strap. De prijs daarvan was hetzelfde als de ‘normale’ defstan versie.
Kan mij niet herinneren gelezen te hebben dat het tijdelijke lagere prijs was.
Anyway, extra blij meteen gehapt te hebben.
Edit:
De US prijzen zijn ongewijzigd $800 en $830
Heb maar vraag gesteld aan Marathon, want dit lijkt op een grote FU naar de Europese markt.
Deze kan inderdaad alle soorten en kleuren bandjes wel hebben
Ook wel een idee! Dan ietwat bordeauxrode bijv.?
Mijn fout, ik las jou in jou bericht:
"800 euro + ballistic strap
830 euro + defstan strap
Introductieaanbod:
830 euro + ballistic + defstan"
En in mijn enthousiasme, las ik alleen *“Introductieaanbod”, wat ik vervolgens onrecht linkte aan het feit dat toen de prijs al zo hoog was.
Is het niet gewoon een btw kwestie? Ik betaal nu 890 euro (10% korting) en dat is incl btw.
Zou kunnen. Dan hebben ze een blunder gemaakt bij de introductie.
Aan de ander kant, als je kijkt naar de ander horloges is het verschil er niet of niet zo groot.
Marathon: “the prices on our EU site have been adjusted to account for average VAT costs.”
En toch….
Een GSAR is 1500 USD/1500 EUR
Een TSAR is 1200 USD/1200 EUR
Versus SSNAV 800 USD/960 USD
Dit zou inhouden dat ze op andere modellen in de EU circa 20% marge weggeven, die ze in de US wel pakken (even los van wisselkoersen).
Oh well, de wegen van Marathon zijn soms ondoorgrondelijk.
Ik vind het een vreemd verhaal, maar goed. Ik kon het dan wél weer waarderen dat je er ook achteraan gaat mailen ondanks dat je het horloge zelf al in bezig hebt
Zo’n afwijking heb ik dan ook wel weer.
Overigens heb ik een theorie. Normaliter als je op EU site een GSAR besteld komt het van uit Italië (kan iemand dat bevestigen?).
De navigator komt nu rechtstreeks uit de fabrieks voorraad in Zwitserland. Vandaar de VAT opslag.
Dat dacht ik ook @Stephannl
Als ik het mij goed herinner kwamen m’n laatste marathon bandjes inderdaad uit talie…
Lukte met bovenstaande foto’s niet om horloge en de zandhagedis tegelijk scherp te krijgen. Had ik maar Photoshop skulls…. Op houtje touwtje methode is dit het.
Leuke beestjes, bijzonder knap dat die foto gelukt is ze zijn erg schuw
Haha, ik dacht exact hetzelfde! Of de foto is genomen in zijn terrarium thuis
de behoefte aan zon was groter was dan de angst voor mensen.