Marathon Only

Als voormalig SAR eigenaar die het ding dag en nacht vokomen had afgedragen, en huidige Damasko drager, ben ik natuurlijk geintereseerd in de nieuwe Steel Navigator.
Wat vinden de nieuwe eigenaren van het ding? En is het echt waterdicht met dat batterijluikje?
De prijs is me overigens een raadsel: eerst 830, toen weer meer want men kon de vraag niet aan, daarna moet het (getuige commentaar hierboven) weer naar 830 zijn gegaan, en op dit moment zegt de marathon site weer 960.
En istie het eigenlijk wel waard? Dat is natuurlijk persoonlijk, en als je em in 7 jaar versleten draagt, dan zeker wel. Maar niet als de bezel losraakt, hij gaat lekken, het 12u luminova knopje uit de bezel valt etc.
(Ps, ik heb de vraag over de prijs natuurlijk ook bij Marathon zelf uitgezet…)

Ik vind het een fijn horloge, maar 960 vind ik echt absurd. Via AD in VS of Canada bestellen ben je met btw en invoerkosten vaak goedkoper uit. Tenzij de prijs in vs ook omhoog is gegaan.

Tot nu toe hoor ik weinig klachten. Alleen 1 exemplaar met uitvallende tritium pip, en ik zie foto’s voorbijkomen van de navigator in het zwembad. Ik waag het er niet op, maar het schijnt te kunnen.

Hoe het ding er na 7 jaar uit ziet hangt natuurlijk van de eigenaar af. Kan het niet staven maar heb de indruk dat er bij de SAR vaker klachten zijn over bezels en uitvallende verf dan vroeger. Of dit ook bij navigator zal zijn :man_shrugging:t2:

Ben benieuwd. Ik gok als antwoord “taxes”.
Zoals eerder vermeld. Vermoedelijk voorraad Italië op en nu verzending uit Zwitserland.

Ik denk dat het met de waterdichtheid wel goed zit. Heb zelf ook een SSNAV-D. Er is speciaal aandacht besteed aan het batterij luikje. Uiteindelijk is het een screwback alleen wat kleiner.

Tav de nieuwe prijzen, zie hier de correspondentie met Marathon (mijn tekst is verkort voor jullie groter leesplezier)

Mike:
I am interested in getting the new steel navigator. The price at 830€ was steep, but if I will wear it for another 7 years well worth it. Now I look again on the website, and you have increased the price to 960€? What is up with that? Is this temporary because of low stock, or is this Marathon taking advantage of market dynamics?

Marathon:
We confirm that, due to a change in our shipping policy, we have increased all our products by 20%.
However, we invite you to subscribe to our newsletter to receive a 10% discount on your first order (including SSNAVI).

Mike:
Can you pls inform me once / as soon as you change your shipping policy back to normal?

Marathon:
We confirm you that the change is definitive, from now on we will ship all orders from our factory in Switzerland.

1 like

Dat is een dikke middelvinger naar de liefhebbers in de EU. :flushed:

Van US Authorized Dealer:
Het besluit om vanuit de fabriek te leveren is ingegeven door een vetbod op verkoop van horloges met tritium in Italië.

Prijsindicatie anthracite Red maple leaf GSAR is 1900 usd. Dat zou inhouden 1900 eur+ 20 procent = 2280 eur via eu website

Anyways, vandaag deze om de pols.

3 likes

Vanmiddag grote broer om. En de twijfel, moet de antraciet versie er bij komen?

5 likes

Morgen start verkoop.
72 stuks beschikbaar. Aantal al via pre orders AD’s verkocht.

.

3 likes

Ik ga overigens niet voor de antraciet Red maple leaf. Houd het bij het origineel.

4 likes

Niemand een zwarte GSAR maple
Leaf besteld? Teleurstellend :laughing:

Dan het geld aan mooie (amper) gebruikte SSNAVD besteden deze zomer!?

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-marathon-navigator-steel/461133

3 likes

Als ik mijn yema verkocht had wist ik het wel😃

1 like

Ja, deze gaat er toch uit. Geweldig horloge, echt lang naar uitgekeken ook. Maar uiteindelijk ben ik gewoon een Damasko ‘fanboy’ :grin:

1 like

6 likes

Kan ik me iets bij voorstellen. Damasko blijft regelmatig opduiken op mijn radar, maar er is iets dat me tegen houdt tot nu toe.

1 like

Aantrekkelijk… eerlijk weerhoudt de 10ATM mij… want ik heb ook echt meer nodig :sweat_smile::joy:

1 like

6 likes

Net een Marathon ontvangen die ik op C24 gekocht heb, blijkt replica te zijn :frowning:
Zat nog een lege kast bij, eveneens fake…
Heel wat GSAR in omloop op eBay ook. Te herkennen aan serie nummer met een / erin!
Momenteel staat er daar ene te koop uit Italië, zelfde serie nummer al mijn fake.

Probeer nu mijn geld terug te krijgen, en ondertussen wel een andere GSAR gekocht, deze keer wel een authentieke!

En de eBay advertentie:

1 like

Welkom. En gefeliciteerd met de echte NA. Mooi exemplaar uit 2009.

Helaas komen die fakes met regelmaat online. Melden is de enige optie. Betwijfel wel of het altijd helpt. Hopelijk krijg je het geld terug.

Had eerder al eens de verschillen op een rij gezet:

Mocht je goede foto’s van fake en echt naast elkaar hebben… dan plak ik die op de Wordpress site erbij.