Yep 100% goed gekeurd
Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst ;-).
Thnx, horloge bevalt goed en mooi vanmiddag om de pols
2 jaar geleden mijn zwarte Marathon Navigator verkocht. Blijft een mooi model, dus op Ebay waar ik mijn vorige heb gekocht nu weer een nieuwe gen1 Sage in mijn box. No government markings gellukkig wel met merknaam.
Weet iemand een goede rubber band voor de msar?
Ik ga binnenkort duiken en ik wil graag de msar mee nemen. De diver extension van de metalen band is echter niet ruim genoeg voor mijn wetsuit en ik vind de originele rubber band toch echt te sterk ruiken.
Duiken jullie wel eens met je marathon? En heeft iemand een tip voor een goede rubber band?
Heel mooi! Welke marathon is dit en uit welk jaar?
Dat is eigenlijk de enige echte MSAR. Een GSAR met rood Maple Leaf blad op de dial.
Soort van unicorn voor de liefhebbers, want er zijn er geloof ik ooit maar een paar honderd publiekelijk beschikbaar gemaakt.
Ik ben er jaren naar op jacht geweest, heb er één weten te scoren en vond het persoonlijk uiteindelijk een flinke afknapper. Het rood van de Mapple Leaf was een beetje gek rood, metallic ook. Niet wat had verwacht in ieder geval, dus na een paar weken mocht ze weer weg.
Als ik nu weer een Marathon zou kopen zou het gewoon een simpele TSAR zijn. Betrouwbaar en zonder toeters en bellen.
Of een Grey Mapple. Die lijkt toch ook wel erg gaaf. #kuthobby
Ik wil nu weer een Marathon geloof ik…
hij was inderdaad snel weg.
Smaken verschillen gelukkig. Die Maple Leaf
is voor mij juist niet geprint maar opgelegd. En lekker shiny.
In 2009 zijn 500 Red Maple Leaf SAR (MSAR) gemaakt voor een contract met Canadese overheid (en las ergens de Royal Canadian Mounted Police). Deel daarvan werd rechtstreeks aan particulieren verkocht.
Fun fact. Marathon heeft aangegeven dat deze versie nooit meer zal worden gemaakt. Wel hebben ze in Zwitserland nog wijzerplaten liggen. Vooral bedoeld om de horloges te servicen (als tritium te zwak is kan je de hele wijzerplaat laten vervangen). Niet iedereen (zoals ik) laat dit doen.
Vandaar dat Marathon in 2023 besloot 72 Antraciet GSAR met deze wijzerplaat te verkopen (geen idee waarom nou precies 72).
Staat er nu een op chrono24 te koop, maar denk dat de verkoper te veel drugs op had bij het opstellen van de advertentie.
Thanks voor de info. Super dat jij er een hebt!