Marathon Only

Klaar om mee te duiken :ocean:

5 likes

Sinds april '22 niet meer om de pols gehad en ineens gaat het dan weer kriebelen, logisch … :sunglasses:

4 likes

Een interview met Mitchell Wein, Marathon Watches. Zelf niet geluisterd, maar misschien leuk voor de geïnteresseerde:

2 likes

Geen podcast fan…

Interview gaat in het begin alle kanten op, maar dan…

• discussie binnen Marathon over soorten lijm om tritium tubes aan wijzerplaat vast te maken, want “new project”.
  • Marathon maakt lug width bewust 19,8 mm om speling strap te voorkomen

Verder gaat het over leveren aan overheden en het verschil met de luxe markt, en de geschiedenis van Marathon.

Wens om specs verder te verbeteren: schokbestendigheid bijvoorbeeld.

1 like

:innocent:

2 likes

Thanks voor de hint! :sunglasses:

Heb eerder uiteraard :wink: al contact gehad! Ik kan geldelijk gezien helaas nu niet voldoen aan het gevraagde ambitieniveau. Er staat er ook een in IT te koop, daar heb ik een mailtje naartoe gestuurd. Die komt prijstechnisch wel binnen bereik, maar ja … Italië en eBay. Met beiden heb ik geen ervaring. Moet even kijken hoe dat gaat uitpakken.

Op zich heb ik trouwens geen haast maar wel een soort van behoefte aan een leuke quartz naast mijn Squale Matic en met de TSAR heb ik natuurlijk al héle goede ervaringen, ik blijf ze bijzonder vinden en ook goed draagbaar.

Wel ontzettend jammer dat Wein van Marathon ‘een mainstream luxemerk’ met allerlei marketingpraatjes wil maken. Het was leuker toen ze allemaal nog in een eenvoudig kartonnen doosje zonder gebruiksaanwijzing issued met ‘milspecs’ uitgebracht werden. Bijna niet te krijgen voor de normale mens. Maar goed ik snap ook wel dat er geld binnen moet komen om zo’n niche merk levend te houden, dan maar de grote markt op!

Plaatje voor de sfeer …

Ik heb de Erika’s nog liggen, de muts trouwens ook! :beers:

1 like

Als ik op chrono24 zoek vink ik die altijd uit na selectie locatie: EU :grimacing:

1 like

Hij ligt klaar hoor, met de NDC goodies (oa een pin) :stuck_out_tongue:

4 likes

Damn… ik zou bijna toehappen.

En er is tegenwoordig een tweede bracelet beschikbaar!

3 likes

Vandaag naar de motorbeurs met deze topper.

4 likes

Mooi bandje! :star_struck:
Is wel aftermarket als ik het goed zie. Marathon zelf heeft nog steeds maar één 20mm stalen band (voor de TSAR) dacht ik, of ik intussen heb iets gemist…

Paar foto’s uit de oude doos van de stalen band.
Mijn eerste TSAR. :wink:

Ik kon er trouwens niet goed aan wennen. De middenlinks kwamen wat omhoog aan de pols, ik vond dat niet heel fraai.

[EDIT: Nog een ouwe foto gevonden waar het duidelijker is. Even pijltjes bijgezet, dit is dus by design.]

Verder een keurige stevige ‘no nonsense’ band!

“Remove Before Dive” ûhm het horloge of de band? Ik snap 'm niet. Je kunt met die bandjes aan je TSAR toch gewoon een bommetje doen of …

:thinking:

Er staat ook Islander voor….

1 like

… dan heb ik het goed gezien. :wink:

Nog steeds mooi :+1:
Hoe was de beurs? Ik ga morgen even kijken :slight_smile:

Ik kan mij niet herinneren dat dit zo duidelijk te zien was bij de MSAR, dat scheelt ook weer 2mm in breedte, misschien daarom :thinking: Ik heb zelf nooit een 41mm op staal gehad. Vond 'm wel altijd comfortabel en voelt enorm solide aan.

Zeker.

The French Marine Divers, also known as the French Navy Divers, have a long history of using parachute fabric as watch straps. The divers were known to cut the parachute elastic from their own equipment and then stitch it together to create a functional and durable watch strap. This practice originated from the divers’ need to have a reliable timepiece while on operations and they found that the parachute elastic was the perfect material for this purpose.

Als zij er mee duiken moet een bommetje in het zwembad wel lukken :smiley:

1 like

Meh…. Toch maar de originele bracelet.

1 like

Overigens na mesh op mn strap

6 likes

10 likes

Het gaat met de nieuwe versie van de navigator. 1 maart komt de automaat versie er aan.

3 likes

Zie dat Chronofactum vanaf maart/april ook Marathon gaat verkopen. Tof, als ze tenminste niet de Marathon Zwitserland prijzen overnemen.

Edit…. Minder tof dat ze verhoogde marathonprijzen -10% als uitgangspunt nemen. Met extra 5% korting.