Marathon SAR Bezel

Beste forumleden,

Ik wilde jullie een vraag voorleggen. Ik ben in het bezit van een Marathon SAR. Nu is daarvan de bezel licht beschadigd, en ik overweeg 'm te laten vervangen. Een adresje voor nieuwe bezel heb ik gevonden. Maar toen ik wat Googlede bleek dat het bijna onmogelijk lijkt te zijn de bezel van een Marathon SAR te vervangen.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Of een naam/adres van iemand die dit klusje voor mij zou kunnen klaren?

Hoor graag van jullie,

Groet,

Johan Haringsma

De bezel van de Marathon SAR zou er, gezien de constructie, redelijk makkelijk af moeten gaan.
In de praktijk blijkt echter dat het moeilijk, zoniet vaak onmogelijk, blijkt om de bezel eraf te wippen.
Dit ondanks de relatief oude contstructie die toegepast is.

Je moet met een mes tussen de kast en draairing “zoeken naar een zwakke plek”, dwz dat de draairing daar makkelijker omhoog komt / veert dan op andere plaatsen.
Om draairingen makkelijk(er) te verwijderen bestaan ook enkele stukken speciaal gereedschap.

Ik heb een adres voor je om dit in orde te maken, echter de man zit in de US !!

Met dit stukje gereedschap van Bergeon gaat ie er normaal gezien zonder beschadigingen af…

Misschien best een professionele horlogemaker zoeken die over zoiets beschikt ?

MVG,

Morse.

meestal zit er ergens in de bezel een stukje waar je een mes tussen kunt krijgen…