Marcelr1 stelt zich voor

Goedemiddag! Ik lees al een tijdje onregelmatig mee op dit forum. Vandaag een eerste berichtje geplaatst over mijn Seiko Lord Matic. Dus ook maar even voorstellen. Een kleine twee jaar in de weer met horloges. Het begon doordat ik sinds enige jaren in het onderwijs werk en merkte dat het handiger is om een horloge om te hebben in plaats van steeds je iPhone voor de dag te halen als je wil weten hoever je bent in een les. Ik had nog een Bering ceramic liggen. Ik dacht nog, daar moet een nieuw batterijtje in. Maar het ding begon ineens te lopen. Op de dial stond ‘automatic’. Na wat speurwerk erachter komen dat er een Seiko kinetic uurwerkje inzit; batterij laadt op door armbeweging. Tja, en daar ga je dan. Voor je het weet lees je van alles nog wat en eveneens voor je het weet ga je wat kopen. De verzameling is een prettig allegaartje van nieuw (Vostok, Orient, Rodina…ja, ja die Bauhaus-kloon), tot jaren 50-60-70 (Herma, Tissot, Raketa, Girard Perregaux). En momenteel ‘into’ Seiko. De eerste Seiko was een nieuwe SNK809 (wat een fantastisch ding!), de tweede een Seiko 5 uit 1967, de derde een Lord Matic die er een lichtjes ‘battered’ uitziet maar verbazend goed op tijd loopt. En bij de laatste nog een succesvolle houtje-touwtje reparatie door de kroon met een beetje borgmiddel vast te zetten waardoor dag-datum weer ingesteld kon worden. Nu op zoek naar KS!

18 likes

Welkom, enjoy!

1 like

Welkom

1 like

welkom-home

1 like

Marcel,

Welkom op het forum!

1 like

Welkom!

1 like

Beste Marcel,
welkom op HF!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom op het HF😎

1 like

Welkom naamgenoot!

1 like

Mijn beste,

Marcel, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom :smile:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom hier en veel plezier

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

2 likes

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Welkom Marcel!

1 like

1 like