Marcks&co ldt bombay and poona

Echt schade kan dit niet veroorzaken. De deksteentjes regelen de ‘lucht’ voor de balansas.
Meestal is het zo, dat het uurwerk, als het ligt zoals op de foto, wel loopt. Het deksteentje aan de andere kant is wel aanwezig. Wanneer nu, het horloge wordt omgedraaid, blijft het meestal niet lopen. De kraag van het astapje geeft teveel wrijving op het lager (steentje).

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Interessant om te lezen ,ik hou van alle vintage horloges maar de techniek ???
het moet wel in orde gemaakt worden, momenteel is er een Verdal Tour de france binnen
bij m’n horlogemaker als ik hem ga ophalen breng ik gelijk die fontainemelon mee met pat.
nr. 51482 nu hopen dat ie dat onderdeeltje heeft of ergens nog kan aankopen. Alvast bedankt voor de inlichtingen
Pierre

Hi Inca al vergeten ,ik heb met de Marcks & Co in INDIA ge e maild ,de huidige eigenaars hebben
me geen informatie kunnen bezorgen over het huurwerk ,ze hebben van het oorspronkelijke bedrijf geen gegevens meegekregen van techniek,foto’s enz.Ik kreeg wel daags na mijn vragen
met foto’s een reactie.

1 like

Hallo vintage liefhebbers.
David Boettcher van zijn wereldvermaarde blog VINTAGE WATCH STRAPS heeft mijn MARCKS & Co BOMBAY & POONA een pagina gegeven bij de huurwerkmakers BORGEL Francois & Louisa als een “missing” link :yum:
WWW.vintagewatchstraps.com

Gisteren bij mijn horlogemaker geweest gelijk een meer passend opwindradje laten monteren het vorige was niet zo passend bij het horloge,

bij gebrek aan een originele afbeelding zal het bij dit modelletje blijven,suggesties altijd welkom