Marcks&co ldt bombay and poona

dit zilveren werkend maar zonder wijzers horloge is een onbekende voor mij
weet iemand er meer over

1 like

Het is lastig om de tijd te kijken zonder wijzers.

1 like

Klinkt west-indiaas, Bombay en Pune.

swiss made staat ook erop wijzerplaat is keramisch op onderkant een vijsje

Is het mogelijk om het uurwerk te tonen?

goede informatie is altijd welkom

Met de vraag om het uurwerk te tonen, bedoel ik, het verwijderen van het deksel en een goede foto van het uurwerk.

1 like

Beste dat is nu het probleem ,horloge gaat open langs boven maar eerst moet de tige eruit
aan de onderkant is een boutje en dan zie je een klein vijsje in het movement maar ik ben niet zeker hoe dat zit in verband met verwijderen van de tige .
Aangezien het motortje perfect loopt ben ik toch een beetje voorzichtig met het prutsen eraan
Ik vind ook nergens een afbeelding van mijn horloge wel heb ik het vermoeden dat er een movement van lecoutre kan inzitten

foto’s

Die mag wel eens schoon worden gemaakt zo te zien

Waarom zou hier in godsnaam een lecoultre uurwerk in zitten?

beste
ik ben geen kenner ,ik heb een zakhorloge gezien van marcks&…waar lecoultre in zat dus…
mijn vraag is simpel ,geef me aub informatie over het horloge jaartal ?welke wijzers erop dienen
te zitten en nu u het binnenwerk ziet zeg me aub wie de maker is niemand kan me dat precies
vertellen op de binnenkant van de kast staat iets igekrast van de maker 6/14
pierre

Het zou best kunnen, dat je hier meer informatie kunt inwinnen.

Het ingekraste ‘6/14’ is waarschijnlijk een markering van een reparatie.

Bedankt Inca eindelijk toch iemand die me verder wil helpen
ik dacht ook al eens David Boettcher te contacteren maar ga eerst
jou tip es volgen

Dag Pierre,

Maar als je in Google ‘Marcks & Co’ in tikt, komen er veel hits.
M & C maken o.a. ook reis klokjes.

Met vriendelijke groet,
Inca

Dag Inca
Ben al wijzer (slimmer zonder wijzers ) geworden de kast is gemaakt door Borgel François
maar David Boettcher verwijst in zijn boek nergens naar een kast met het bewuste vijsje om
de tige te demonteren dus ??? Ook de fabrikant van het movement is een raadsel ook al draait
het als een zonnetje
grts.Pierre

Hallo INCA ik weet nu al veel meer over mijn horloge kijk eens naar mijn forum op NAWCC
MARCKS&co…heel interesant wat die mannen vertellen
Pierre

1 like

Hallo
Ik heb de gapaste wijzers gevonden en er laten opzetten alles wekt perfect wat vinden jullie ervan
PIERRE

2 likes

Je deksteen van de werkzijde-balanschaton ontbreekt. Nou is dat nog wel op te lossen, maar had je dat al gezien?

Dat had ik nog niet gezien peter maar ik ben ook een leek ,horloge werkt anders prima ,ga eens bij mijn watchmaker langs die de wijzers geleverd en gemonteerd heeft ,kan dat mankement schade veroorzaken ? (watch wordt niet gebruikt is daarvoor een beetje te zedzaam)
Alvast bedankt voor het scherpe oog de heren van het NAWCC hebben dat dus ook niet gezien
maar die waren meer gefocust op de Borgel case denk ik.
Pierre