Ik heb gisteren bij Schaap & Citroen een Rolex gezien die ik heel graag wil kopen (en een voor mijn vriendin). Bij Schaap & Citroen vertelde zij mij dat ze een goede prijs wilde hanteren als ik meteen de twee horloges kocht. Ik heb afgelopen avond op internet zitten kijken en vind de prijzen voor de Rolex(en) wel heel verschillend. Weet iemand wat de marge op Rolex is? Ik heb interesse in de GMT - Master II (116710) en de Date (115200) met pink wijzerplaat.
Geen idee wat de marge is, maar als je al weet wat je wilt is het gewoon een kwestie van googlen en dat de goedkoopste kopen.
Bedenk wel dat een zaak als S&C ook nog personeel en een winkelketen moet bedruipen. Dat kost ook geld, maar je hebt wel een aanspreekpunt voor eventuele service.
Op het Rolex-forum staat ook goede verkopers in de banners aan de onder en bovenkant van de pagina’s.
Als je in het buitenland koopt komen er natuurlijk verzendkosten bij en van buiten de EU ook nog invoerrechten, BTW en inklaringskosten.
De marges zijn natuurlijk niet bekend. Maar onderhandelen kan altijd en zeker met twee horloges. Dat kan niemand voor jou precies zeggen, gewoon terug gaan en je best doen.
Bij een rolex-ad krijg je uiteraard nooit de prijs die je in het “grijze” circuit (de forumsponsors van RF) krijgt, aan de andere kant krijg je bij het grijze circuit weer nooit de (after)service van een ad.
eind augustus heb ik een rolex explorer 2 gepast bij S&C Utrecht. Ik was gewoon nieuwschierig hoe die om mijn polsjes zou zitten en had niet de intentie er binnekort 1 te kopen maar toen ik naar mogelijke korting vroeg zei de verkoper me dat men op de sporthorloges van rolex max 5% mocht geven maar dat zij dit eigenlijk niet deden, geen korting dus, overigens melde hij nog even tussendoor dat per september de prijzen met 5% of meer verhoogd werden…m.a.w als ik er 1 wil dan snel beslissen…yeah right, ik koop geen fietspomp…
De prijzen bij de rolexforum sponsoren zijn idd veel aantrekkelijker maar hoe het met aftersales en services zit weet ik niet.
Zet op Marktplaats of ik weet niet of het hier mag een advertentie waarbij dealers jou een aanbod kunnen doen.
Dan hoef je zelf niet te zoeken en kun je kiezen.
Ik zou wel voor iemand kiezen die ook een goede service kan verlenen waaronder naleving van de garantievoorwaarden en eventueel een goede reparatie kan verzorgen.
De Marge op de meeste horloges is 50%. Let wel dat bij verkoop de winkelier 19% BTW moet afstaan aan onze overheid en daar verder, zoals al geschreven, de verdere verkoopkosten van moet betalen.
Service ;
Waar de meeste winkeliers het altijd over hebben is over hun prima of geweldige service. maar…de garantie en service zit niet bij de dealer maar bij het merk of de importeur daarvan. Zodra je in de winkel komt met een probleem met je horloge in de garantietijd dan zal het horloge meteen naar breitling - rolex of Omega ter reparatie terug gaan.
Zelfs een eenvoudig Lorus horloge van € 59,95 gaat retour naar seiko.
De dealer doet helemaal niets aan het horloge.Het kost hem alleen verzendkosten.
Ook na de garantie zullen de horloges van de duurdere merken naar het merk of de importeur daarvan terug gaan voor service en/of reparatie.
De winkelier zal daar 30 a 40 % marge tussen houden op de service en/of reparatiekosten.
Weet dat de meeste winkels geen horlogemaker in dient hebben en de reparaties uit besteden net zoals hun goudreparaties. Ook een goudsmit hebben de meeste winkeliers niet in dienst. Het zelfde verhaal armbandje kapot- naar de goudsmit -
goudsmit maakt het armbandje - gaat naar de winkel terug en de winkel betaald € 25,00 aan de goudsmit - klant gebeld en de reparatie wordt afgerekend voor b.v. € 40,00. En zo gaat dat dus ook met een horloge bij service en/of reparaties.
Korting ;
Sommige winkeliers zeggen vaak dat korting niet mogelijk is omdat zij bij te hoge kortingen geven hun dealerschap kwijt zouden kunnen raken. Volgens de winkelier moeten zij wel de vaste prijs hanteren.
Hierop kun je gemakkelijk zeggen dat zij ( de winkelier ) i.p.v. korting op de aankoopbon kunnen vermelden " Inruil horloge "
Echter een winkelier kent natuurlijk ook het internet en zal daar regelmatig ook een kijkje nemen en weten wat zich daar afspeelt op het gebied van prijzen.
Ook hij wil graag verkopen en zal toch wel overstag gaan en korting geven. Hij moet ook zijn targets halen van Rolex of b.v.breitling ! die houden echt zijn verkoopaantallen goed in de gaten.
maak je nu je de marge weet je hobby niet kapot … nu weet je dat je een hoop gebakken lucht betaald …en ze twee keer over de kop gaan.
ach en de juweliers moeten er ook aan verdienen, de meeste zitten niet in een achteraf steegje waar ze geen huur / beveiliging of wat dan ook hoeven te betalen.
maar verlenen wel service aan de online kopers …
ik kijk ook rond en vergelijk ook maar of je met je info gelukkig wordt vraag ik me toch af.
ps: ik zie net dat het je eerste post is en als het alleen om geld gaat en geen hobby is ligt het idd misschien anders
Van marges op dit merk kan ik niet veel zeggen.
Wel zou ik je iets ter overdenking willen meegeven. Gewoon zomaar.
Een ondernemer (dus ook een juwelier) moet een behoorlijk deel van zijn gemaakte omzet direct afdragen aan vadertje staat. Van de verkoopprijs gaat onmiddelijk af:
19% BTW.
33% omzetbelasting.
Dit is al een forse post voor iedere ondernemer die boven een bepaalde minimum omzet per jaar zit. Een beetje AD zit daar heel ruim overheen.
Hij kan van zijn inkoop natuurlijk ook de BTW weer terugvorderen.
Hij kan een aantal gemaakte kosten in mindering brengen op zijn winst.
Investeringen in het pand, kantoorkosten, personeel etc. Als ondernemer moet je daar steeds heel veel (en creatief binnen de marges van de wet), mee bezig zijn, anders kan je je winkel gewoon dichtmaken. Dit is overigens geen klaagzang hoor, maar gewoon realiteit.
Personeel is ook reteduur in Nederland.
Er komt aardig wat bij kijken, dus die 50% marge op de Rolex heeft de juwelier op termijn wel nodig om het hoofd boven water te houden.
Tenslotte wil hij ook over 5 jaar nog een goed lopende winkel hebben.
Kortingen? Ach een beetje zakenman zal wat korting willen geven, zeker op twee horloges. Aan de andere kant zal hij dan ook mogelijk zijn service wat moeten uitkleden. Ik kan em dat niet kwalijk nemen, het komt uit de lengte of de breedte.
Goedkoper is altijd mogelijk, but you can’t have it both ways…
In Amerika shoppen is ook altijd nog een mogelijkheid, of eventueel in Duitsland bij een AD.
Van marges op dit merk kan ik niet veel zeggen.
Wel zou ik je iets ter overdenking willen
meegeven. Gewoon zomaar.
Een ondernemer (dus ook een juwelier) moet een
behoorlijk deel van zijn gemaakte omzet direct
afdragen aan vadertje staat. Van de verkoopprijs
gaat onmiddelijk af:
19% BTW.
33% omzetbelasting.
Dit is al een forse post voor iedere ondernemer
die boven een bepaalde minimum omzet per jaar zit.
Een beetje AD zit daar heel ruim overheen.
Hij kan van zijn inkoop natuurlijk ook de BTW weer
terugvorderen.
Hij kan een aantal gemaakte kosten in mindering
brengen op zijn winst.
Investeringen in het pand, kantoorkosten,
personeel etc. Als ondernemer moet je daar steeds
heel veel (en creatief binnen de marges van de
wet), mee bezig zijn, anders kan je je winkel
gewoon dichtmaken. Dit is overigens geen klaagzang
hoor, maar gewoon realiteit.
Personeel is ook reteduur in Nederland.
Er komt aardig wat bij kijken, dus die 50% marge
op de Rolex heeft de juwelier op termijn wel nodig
om het hoofd boven water te houden.
Tenslotte wil hij ook over 5 jaar nog een goed
lopende winkel hebben.
Kortingen? Ach een beetje zakenman zal wat korting
willen geven, zeker op twee horloges. Aan de
andere kant zal hij dan ook mogelijk zijn service
wat moeten uitkleden. Ik kan em dat niet kwalijk
nemen, het komt uit de lengte of de breedte.
Goedkoper is altijd mogelijk, but you can’t have
it both ways…
In Amerika shoppen is ook altijd nog een
mogelijkheid, of eventueel in Duitsland bij een
AD.
Even goed je research doen.
Groet,
Nico.
33% omzetbelasting? En de BTW speelt niet voor een ondernemer.Je slaat de plank hier behoorlijk mis Nico.
BTW en omzetbelasting is hetzelfde. Je zal mogelijk vennootschapsbelasting bedoelen. Die gaat echter alleen over de nettowinst van de onderneming. Ondernemers die geen vennootschap hebben, betalen inkomstenbelasting over de winst.
Dit alles even kort door de bocht :). Belastingdeskundigen kunnen het vast precies uit de doeken doen.
waarom reageren mensen eigenlijk nog op dit soort topics?
Iemand meldt zich aan om 1x wat te posten om te achterhalen waar hij voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten zonder zich een beetje in te lezen, en zal zich vervolgens hier nooit meer tonen…
waarom reageren mensen eigenlijk nog op dit soort
topics?
Iemand meldt zich aan om 1x wat te posten om te
achterhalen waar hij voor een dubbeltje op de
eerste rang kan zitten zonder zich een beetje in
te lezen, en zal zich vervolgens hier nooit meer
tonen…
Toen ik Marcoins’ reactie las, was mijn eerste gedachte: en zet er gelijk bij dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten (en liever niet ziet dat een verkoper er iets aan verdient…
Nico:
33% btw? dat tarief bestaat niet. Het is normaal 19% en op (o.a.) voeding en toegangsprijzen 6%
Mocht je een klokkie voor € 6500 kopen dan is dat bedrag inclusief 19% btw en draagt de dealer hierover € 1.038 btw over af.
Mocht hij de klok voor € 3.000 incl. btw ingekocht hebben dan kan hij deze zogenaamde voordruk ten bedrage van € 479 verrekenen zodat hij per saldo € 559 afdraagt. (geen rekening houdende met overige kosten)
Vpb (vennootschapsbelasting) tarief is 20% over de eerste 200.000 winst en over het meerdere 25,5%
Bij een natuurlijk persoon/ondernemer ligt het percentage inkomstenbelasting aan de hoogte van het inkomen. (tariefschijven met een maximum van 52%.
Ik vraag me eerder af waarom jij zo reageert? Ik heb ook wel eens een vraag over een onderwerp waar ik geen verstand van heb en ga dan eenmalig op een forum over dat onderwerp mijn licht opsteken. En ik ben dan blij als ik allerlei antwoorden krijg en mensen zo aardig zijn hun kennis met mij te willen delen om mij verder te helpen. Als je daar niet aan mee wilt werken reageer je toch gewoon niet?