Marge

Als PPS GROEP besluit producten onder de kostprijs te verkopen betekend dit zeker niet dat er structureel korting mogenlijk is.

Het verlies welke PPS GROEP tijdens deze SALE heeft gemaakt zeker niet door ons of welke collega voor langere tijd kan worden gedragen.

PPS GROEP komt binnen 2 weken met een officieele mededeling ten aanzien van dit evenemen.

PPS GROEP is structureel tegen korting.

PPS GROEP streeft rust in de markt na.

MVG PPS GROEP.

PPS GROEP heeft een zeer aparte manier van communiceren!

En zie hier, het antwoord. Lijkt wel of ze het voor mij schrijven : )

Een goed inkoper neemt als eerste zijn verlies maar…

waarom geen landelijke sale van kwaliteitshorloges zoals ander segmenten in de markt dat doen die hiermee uitstekende en gezonde zaken doen waarbij alle juweliers kunnen deelnemen incl liefhebbers die prive wat willen verkopen.

De echte kenner of grootverdiener zal zijn keuze zeker weten lokaal blijven maken bij de onderscheidende juwelier.

zou zeggen gooi open die handel

gr

waarom verkoop je een goed product met verlies?

Wellicht is het geen echt verlies, maar spelen ze quite door de prijzen zover te laten zakken. Wanneer ze dit doen, levert dit wel cash voor hun op in plaats van dat ze voorraden aanhouden en ze geen geen omzet genereren…

Precies, marketingtechnisch kan dit een tactiek zijn, al is het de vraag of het werkt met horloges die een lange gebruiksduur hebben. Voorraad kost echter ook geld.

Wat ik om te beginnen vreemd vind is dat een juwelier schreeuwt dat hij verlies maakt met kortingen van veertig procent. Ik kan mij bijna geen grotere leugen voorstellen omdat de meeste juweliers met een voor hun heel erg gunstige marge werken. Als een juwelier met 25 % korting er nog steeds leuk op verdient heb je met veertig nog geen verlies. Ik herinner mij toch sterk inkoop maal twee plus btw. Maar ja je zelf zielig vinden is altijd makkelijker dan het ook echt te zijn. En ik denk dat de mensen binnen de pps groep precies weten waar ik op doel.

Mvg Dennis.

Tijd in de horeca gewerkt, ging alles ook 3 a 4 x over de kop dus lijkt me sterk dat zij er niet op verdienen al zouden ze 40 % korting geven…

Maar ja, een horloge is geen bietje :smiley:

Ruud

Beste anonieme meneer/mevrouw, althans dat bent u voor mij. Immers, een “groep”, of beter, " GROEP" kan niet praten, en zeker niet in caps lock typen.

Laten we voorop stellen dat ik uw actie volledig begrijp, niks is lekkerder dan eens effe lekker wat winkeldochters en inkoop-bloopers eruit knallen tegen eigen geld of met een kleine marge. Maar dan liefst zonder zielige ondertoon, wij maken ons absoluut niet ongerust over uw marge c.q. de ene keer in 't jaar dat er een keer een paar uur gewerkt moet worden. Is toch geen straf, zo direct op het Noordwijkse strand?

Het is alom bekend dat de marges best aardig zijn in uw handel, geeft niks hoor, als we 't niet willen betalen dan doen we dat toch gewoon niet? Maar als ik een Breitling bandje bestel (croco) die ruim 300 euro kost, en ik die zonder echt te moeten pushen voor 150 mee kan krijgen (let wel, geen voorraad, maar speciaal besteld!) dan maak ik me geen zorgen over marge!

Daarnaast, zo’n aktie op touw zetten met kort geding en al en dan dit hele forum volspammen in caps lock en dan durven beweren " wij willen rust in de markt" Grappenmaker :slight_smile:

Mij lijkt het wijzer om gewoon een goed produkt voor een schappelijk tarief te verkopen ipv de adviesprijzen aanhouden en vervolgens met elke klant weer het spelletje van korting aan te gaan.

Succes met de opruiming!

De verkopers van grote merken zijn verplicht om voor “tonnen” uurwerken jaarlijks aan te kopen of ze zijn hun rechten tot verkoop van dat merk kwijt.
Met de economische crisis zijn er zeer veel van die winkeliers in de problemen , vandaar deze wanhoopsdaden. Moeten cash hebben om nieuwe collectie aan te schaffen.

Freddy,

Wel mee eens, maar dat geldt voor elke ondernemer, of je nu auto’s, horloges of meubels verkoopt, altijd moet je investeren in voorraad, panden en personeel.