Marina Militare beschermde naam

Hoi all,

Had er al iets over gehoord van een handelaar die aangaf te stoppen met de verkoop van MM.

Las onderstaande op WUS:

http://forums.watchuseek.com/f428/horloges-met-marine-militare-op-de-plaat-877465.html

Als ik het goed lees mag de naam niet meer gebruikt worden voor (niet door Panerai gemaakte) hommageneppers, en zouden ze hier ook niet meer te koop mogen worden aangeboden? Panerai zou mogelijk juridische actie kunnen ondernemen?

Groet Tecco

Toen ik 2 jaar geleden mijn Ray Knight wilde verkopen was de advertentie ook al geen lang leven gegund. Toen speelde dit al. Achteraf blij dat ik hem niet heb verkocht.

De beschermde naam behoort toe tot een Italiaans kledingmerk en aan defensie op horlogegebied is Panerai volgens mij de enige die de naam mag gebruiken.

Groeten.

Noël.

Waren dit niet ook al weer die Scooby Doo horloges :+

Marina Militare is sinds 2005 een handelsmerk van Panerai voor zo ongeveer alles wat je maar kunt bedenken op modegebied. Dat de horloges van het merk Marina Militare er al veel eerder waren schijnt er niets aan af te doen.

Overigens was het merk Marina Militare al daarvoor geregistreerd door een ander bekend modebedrijf (ben de naam even kwijt). Maar die deed er verder niets mee en heeft het in 2005 overgedragen aan Officine Panerai.

En inderdaad, de douane in Nederland neemt ze zonder meer in beslag, of je nu particulier of als handelaar importeert.

Vrijwel alle MM modellen worden ook zonder MM op de dial of caseback geleverd, of met de naam Parnis (dat een geregistreerd handelsmerk is van één van de grootste horlogemakers in Azië).

Helaas is daardoor de status van Marina Militare horloges als zodanig (of als merkloos) verder niet gebonden aan enige kwaliteitseis en is er nogal wat troep op de markt die al uit elkaar valt als je probeert te kijken hoe laat het is (niet afkomstig van Parnis).

Ik ben gestopt met MM omdat de prijs van de kwalitatief goede MM’s als veel te hoog wordt bestempeld t.o.v. de E-Bay meuk die voor enkele tientjes over de toonbank gaat.

Jammer, want ik ben ooit begonnen met een MM waarna ik er dusdanig enthousiast over werd dat ik ze zelf ging importeren. Deze dus :

Loopt nog steeds en er gaat niets aan stuk.

Maar Parnis biedt ook mooie horloges, en deze kunnen zonder problemen worden geïmporteerd (hoewel er nu een zending Parnissen bij de douane blijft liggen en ik een “Certificaat van echtheid” daarvoor moet overleggen (volgens mijn leverancier). Maar dat is weer een ander verhaal.

Je kunt ook een banner nemen hier hoor. Pfffff Parnis >X

Heb ik geprobeerd, maar op mijn verzoek voor prijsopgave geen antwoord ontvangen, dan maar niet B)-

PlummerNL Schreef:

Loopt nog steeds en er gaat niets aan stuk.

in post v laatst vroeg ik me af hoe relatief goedkope chinese klokjes het doen als daily beater/op de lange termijn.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1885902

zou je daar je persoonlijke ervaringen over kunnen delen? hoe lang gaatt je mm vh plaatje bijvoorbeeld al mee?

marnix.moed Schreef:

PlummerNL Schreef:

Loopt nog steeds en er gaat niets aan stuk.

in post v laatst vroeg ik me af hoe relatief
goedkope chinese klokjes het doen als daily
beater/op de lange termijn.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1885902

zou je daar je persoonlijke ervaringen over kunnen
delen? hoe lang gaatt je mm vh plaatje
bijvoorbeeld al mee?

En dat vraag je aan de importeur…?:z

Mijn mm houdt het een stuk langer vol dan mijn Vostok. Die hield er binnen 6 maanden mee op. Ik draag hem niet dagelijks maar wel regelmatig.

Ergens in juni 2012 gekocht. Heb hem toen hier op het forum nog als nieuwe aanwinst gepost.

@hcptdg: Wel blijven opletten. Ik importeer ze niet meer.

Volgens mij niets nieuws, douane kan ze tegen houden obv merk en/of ontwerp rechten. Echter handhaving is lastig, aangezien er in Azie niet wordt gehandhaafd (of het zelfs is toegestaan?) en je niet alle pakketjes kan controleren.