Daar lijkt Bernard toch niet het type naar?
Hij is ook (maar) een mens…
Afgezien of het nu mag/niet mag wenselijk/niet wenselijk is:
Als er nu in “koeien van letters” het woord “PARNIS” op staat, is koopt iemand dat toch uit liefde voor het design en NIET om ermee lopen op te scheppen ?
Als je nu nét dat type van horloges graag ziet…
Het “origineel” is voor veel mensen “onbetaalbaar” hoor…
Dus als er “Parnis” op staat heb ik er persoonlijk direct zo geen probleem mee.
Tsja, ik ben het ermee eens, maar weer die oude discussie met voors en tegens.
Ik speelde vroeger enkel op gibson gitaren, maar de hele meuk(11 stuks) is weggegaan en ik heb nu 1 epiphone omdat deze het ook prima doet(gibson clone)
Het is maar net, hoeveel heb je ervoor over en wat vind je zelf rechtvaardig(voor je eigen persoon, niet voor de bedenker)
En of jij nu met een chinees, amerikaan, zwitser of wat dan ook om je pols loopt die lijkt op iets wat eerder geproduceerd is, dan is dat jouw keuze en gelukkig mogen we dat nog zelf bepalen in dit land.
Over spijkerbroeken hoor je nooit iemand…
Heb geen verstand van gitaren en speel geen noot maar ik vind Gretsch
altijd zo mooi:D
Ook vwb drums…
Ik wil er best op reageren. Je hebt gewoon gelijk. Ik weet dat ik deze handel mee in stand houd. Ik download ook films en muziek. Allemaal grijs gebied en gemeengoed in onze huidige maatschappij.
Ik doe Panerai eer aan door te benoemen dat het de originele designers zijn. Dat is echter geen excuus. Ik wil er geen gewoonte van maken. Wat reeel binnen bereik is zal ik ook niet als replica kopen.
Ik wil het niet recht praten. Blijft mooi horloge (© PANERAI)
Mijn beste,
Een leuk automatisch klokje!!, maar dan wel een van een sprankelende schoonheid welke je met de regelmaat van de klok, met veel plezier, op je horloge doet kijken om er de juiste tijd mee af te lezen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit temperamentvolle horloge!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Hoi Bernard,
je hebt gelijk. Het is ook krom. Zoals Twan het al aangaf, de handel wordt ermee in stand gehouden. En dat is niet goed voor de horlogemarkt. Maar het is niet dat ik er geen geld aan wil uitgeven, maar ik wil eerst meer overtuigd worden, voordat ik nu iets koop. Of op m’n wenslijst plaats (er is namelijk zoveel moois).
Zo vind ik de Rolex Sub heel mooi, maar de loep weer niet. Of zou ik nu voor een mini-fiddy gaan ipv een luminor. Ben er achter dat ik niet 123 over sommige dingen uit ben. Dan vind ik het fijn, om 't eerst uit te kunnen proberen met bijv. een hommage.
Over je vergelijking met auto: proefrijden en huren zijn mooie mogelijkheden om een auto goed te leren kennen. Ik zou er ook graag gebruik van maken bij de aanschaf van een nieuwe auto. Het is niet zo dat ik alleen maar proefrij (=hommages verzamel) en niks koop.
Kon 't maar ook met horloges. Of met mobiele telefoons (wil best eens een Iphone of Android flink uitproberen). Soms kan ik van iemand wel es een Alpha lenen (ben daarmee tot de conclusie gekomen dat de Planet Ocean toch eigenlijk best mooi staat, en ben nu aan het uitkijken naar de Liquid Metal). Maar ik durf het niet aan om een Panerai van iemand te lenen. M’n neef heeft er zelf een “putje” in gestoten en daar baalt ie als een stekker van. Moet er niet aan denken als het door mij kwam.
Niet iedereen is hetzelfde. Ik twijfel wat meer bij de duurdere klokjes, en wil eerst iets wat langer bekijken/uitproberen voordat ik 't koop. Anderen weten het bij de eerste blik al.
Twan Schreef:
Ik
download ook films en muziek. Allemaal grijs
gebied en gemeengoed in onze huidige
maatschappij.
Doe ik ook. Maar ben dan ook weer bereidt (soms te fanatiek) om het origineel te kopen, als een film of CD me echt bevalt. Zo heb ik de batman films zelfs dubbel op DVD. (1x uit Azie toen er nog geen DVD in Nederland was, en later in een verzameldoos met Nederlandse ondertiteling), Underworld 3xDVD,1xBluray, 2x Matrix, etc. Ben nu zelfs aan 't overwegen om ze op BluRay te kopen.
Neemt niet weg dat 't downloaden niet correct is, maar ik koop alleen nog maar dingen die ik echt waardeer. Oh ja, ik huur ook bij Videolandautomaat. Wil er best iets voor uitgeven, maar ik ga geen circa 25 euro uitgeven aan een BluRay film die ik misschien maar niks vind.
Hetzelfde dus met horloges. Blijf wel consistent :+
Mee eens.
Maar ik gun het de designers van de originelen dat hun producten ook gekocht worden. Zonder hun bestond 't model niet.
Zo, daar stond ik niet eens bij stil!
Welkom terug B! Fijn dat je nog es op 't forum komt! :)-D
Al was 't maar om me even de les te leren
Oh ja, bedenk me ineens dat ik ook wel es express stout doe. Heb jaren geleden ook een replica gekocht… puur om em met 't origineel te vergelijken.
Ook niet netjes, maar vond 't wel vermakelijk om de verschillen te zien. Was destijds van de eerste generatie waarbij ze de sluiting van de Seamaster redelijk hadden nagemaakt. Zelfs met de duikersextensie. Afwerking scheelde een hoop, maar vond de poging wel grappig.
marnix_moed Schreef:
Zo, daar stond ik niet eens bij stil!
Welkom terug B! Fijn dat je nog es op 't forum
komt! :)-D
Al was 't maar om me even de les te leren
Haha, nee, niet om de les te leren… Ik hoop dat mensen in elk geval nadenken over wat ze doen.
Ik ben geen Panerai-fan (algemeen bekend), maar ze verdienen wel de credit als ontwerper.
Ik ben een beetje terug. Ik ben niet veel actief, maar ik kom soms (weer)
Bernard Schreef:
Haha, nee, niet om de les te leren… Ik hoop dat
mensen in elk geval nadenken over wat ze doen.Ik ben geen Panerai-fan (algemeen bekend), maar ze
verdienen wel de credit als ontwerper.Ik ben een beetje terug. Ik ben niet veel actief,
maar ik kom soms (weer)
Dat is alleraardigst, want de bedenkers verdienen credit en om hun centjes ervoor te krijgen.
Ik was ook geen liefhebber van Panerai. Had vroeger een reduced size Luminor replica gekocht. En vond 't toen niets. Pas na een tijdje later zag ik pas de Radiomir van m’n nichts man. En toen begon het te kriebelen.
Wees zoveel beetje terug als je wilt!
@ Twan, is 't je opgevallen dat ie een gangreserve heeft van 12 uur?
Mooie horloge maar blijkbaar toch niet zo betrouwbaar. 55€ uitgeven en dan maar hopen dat hij het een half jaar volhoudt vind ik nogal absurd. Daarom vroeg ik mij af of er ook merken zijn die dit model in quartz op de markt brengen. Lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan zo’n goedkope automaat.
groeten,
Och, ik stel mijn wensen laag in. Dan kan het meevallen.
Gr. Twan;)
Ja, is me opgevallen. lijkt meer een indicatie. Gisteravond afgedaan. Vandaag de Meistersinger gedragen. liep vanavond nog correct. wijzertje maar 1,5 streepje teruggelopen. lijkt allemaal wel mee te vallen.
Gr. Twan
Ben dit model nog niet in quartz tegengekomen. Maar dan nog zou ik een automaatje kiezen. Soms heb je pech met een rotte appel, maar soms gaan ze ook jaren mee.