marina militare

Net aangekomen. Een look alike van panerai. (zal de origineel nooit kunnen betalen). Zie ook wel eens parnis voorbij komen. werd op dezelfde site aangeboden. Dus met het risico uitgejouwd te worden. ik ben wel te spreken over deze te betalen automatic.
Gr. Twan

Er staat i.i.g. geen Panerai op. Je loopt in mijn ogen dus niet met een nepper :)-D.

Daarom:
Mooi ding & veel plezier er van!

Groeten,
Niels

Twan Schreef:

Dus met het risico uitgejouwd te

worden. ik ben wel te spreken over deze te betalen
automatic.
Gr. Twan

Waarom zou je “uitgejouwd” worden voor dit horloge ? :S Daar is geen enkele reden toe…

Dit is een “horlogeforum” voor horloge-liefhebbers… dus het gaat over “HORLOGES”, van welke afkomst dan ook, niet om “patsers”,“pochers” of “kijk-eens- wat-ik-me-kan-permitteren”-klokjes… Daar zijn andere fora voor.

Dus: van harte met deze nieuwe aanwinst (tu)…

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Ik vind hem mooi, zelf heb ik er ook een aantal en er zullen altijd mensen zijn die het niks vinden, be;angrijker is wat jij ervan vindt.
Heel veel plezier ermee en succes om de bandjesverzamelwoede te onderdrukken.

Heb bewust gekozen voor een model zonder de tekst panerai. Na de aanschaf pasgeleden van de meistersinger no3 automatic kon ik niets duurs verantwoorden aan mijn vrouw. ik heb wel horlogekoorts, maar houdt mijn huwelijk graag gezond!
:wink:

Marco V Schreef:

Heel veel plezier ermee en succes om de
bandjesverzamelwoede te onderdrukken.

Haha, ik weet waar je het over hebt. Er staat zoveel moois bij dit horloge. Ik vind de kast helemaal top, met die curve aan de zijkant.
Ik heb em zelf ook. Is ook mijn eerste automaatje waar ik aan heb geklust. Helaas werkt ie niet helemaal meer zoals het hoort. :frowning:

Proficiat Twan. Ook van goedkopere horloges kun je genieten.

Wat is er met de jouwe? loopt ie niet meer, of niet meer goed?
Voor dit geld bestel je zomaar een nieuwe. iets van €55,- incl. verzendkosten.
Als ie het dan een half jaar doet is het al ok.
Gr. Twan

Twan Schreef:

Heb bewust gekozen voor een model zonder de tekst
panerai. Na de aanschaf pasgeleden van de
meistersinger no3 automatic kon ik niets duurs
verantwoorden aan mijn vrouw. ik heb wel
horlogekoorts, maar houdt mijn huwelijk graag
gezond!
:wink:

Bekend probleem :wink:

Tsja, ik zal wel de enige zijn die dit feitelijk niet vind kunnen.

Inbreuk op het patent t.a.v. de kroon, daarnaast een slaafse kopie.
Het is gewoon onrechtmatig en design-jatwerk.

:frowning:

Ik gun iedereen een goed en goedkoop horloge, maar merken als Seiko leveren dat soort horloges met een origineel design, zonder andermans uitvindingen illegaal te gebruiken.

Je hoeft hier geen antwoord op te geven, maar denk er eens over na: als jij iets slims bedenkt, waar je tijd en moeite in steekt. Hoe zou je het dan vinden als een ander het gewoon kopieert en verkoopt, terwijl jij er geen cent van ziet?

Ik zag er vorige week een aantal in een etalage liggen van een winkel in Maastricht toen ik daar een weekend op bezoek was.
Het was een klein zaakje in een winkelstraat die uitkomt op het Vrijthof, bij café Vogelstruys om de hoek.
Ik vond ze erg mooi maar de prijzen ervan waren tussen de 200 en 300. Dacht toch dat dit wat veel was of vergis ik me?

dat is veel. Op 't net kost het 70 a 80 euro.

Gefeliciteerd met deze aanschaf.

Zelf ben ik niet zo’n liefhebber van de crownguards, dus ik heb er een met een gewone kroon. Blijft een erg mooi horloge voor het geld.

Groeten,

Martin

Hij loopt wel, maar als de gangreserve op 3/4 zit houdt ie er mee op. En de secondewijzer verspringt schokgewijs. Had er eerder al een post over geplaatst.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,178939,178939#msg-178939

Inderdaad voor het geld heb je zo weer een nieuwe… ik heb er ook 5 (2 moeten nog binnenkomen) van. Het gaat mij er meer om het knutselen eraan. Het is het eerste automaatje waaraan ik gesleuteld heb, en die zou ik graag weer netjes werkend willen krijgen, geserviced hebben en af en toe es te kunnen dragen. Heeft meer iets met sentiment te maken… :sunglasses:

Nee hoor B, je bent niet de enige. Ergens begrijp ik 't ook wel.

Ik koop replicas en hommages om een beetje 't gevoel te krijgen van een model. Natuurlijk doet zo een namaak geen recht aan het origineel (op zoveel vlakken), maar het kan een eerste indruk geven. Om bij dit voorbeeld te blijven: ik dacht eerst dat zo een beugel maar helemaal niks voor mij zou zijn. Ik vind soms alleen de kroon van sommige horloges al vervelend tegen de rug van m’n hand drukken. Laat staan zo een extra beugel. Maar na verhalen van m’n neef en de man van m’n nicht (die hebben een originele) begon ik toch nieuwsgierig te worden. Een paar keer om de pols proberen geeft voor mij geen definief antwoord. Maar om een origineel uit te proberen is een beetje kostbaar. Dus een hommage gekocht, en toen wist ik 't: vreemd genoeg heb ik amper last van die beugel. Daarnaast ook nog een Luminor hommage gekocht en vergeleken. Toen was 't voor mij duidelijk dat ik de voorkeur heb voor een mini-fiddy/1950.

Want als ik het origineel na uitgerbeid onderzoek echt de moeite waard vind, dan ben ik er ook bereid om daar voor te gaan. Maar ben te vaak teleurgesteld geweest door een origineel om 't op m’n oude manier te blijven doen.

Ik heb me er over heen gezet. In het begin ageerde ik nogal over deze look a likes en of nepgevallen, omdat ik in het bezit ben van een originele Panerai. Maar later ben ik meer en meer bewondering gaan krijgen voor Parnis en Marina Militare, omdat ze erg mooi namaken maar bovenal afwerken, laten we zeggen prima inspiratiebronnen hebben. Ik zeg dus gefeliciteerd ermee en draag hem, mag ik hopen voor vele jaren, in goede gezondheid.

Groetjes, René

Renato_55 Schreef:

Maar later ben ik meer en meer
bewondering gaan krijgen voor Parnis en Marina
Militare, omdat ze erg mooi namaken maar bovenal
afwerken

Yep, zelfs het uurwerk dat vaak via de achterzijde te bewonderen is. Dit model heeft Perlage en Colimaçon diamante afwerking. Toppie hoor! Ik heb er helaas maar 1 met blauwe schroeven. Ziet ie er nog mooier uit.

Marnix,

Je verhaal komt op mij toch echt heel erg over als recht praten wat krom is.

“Maar ik wilde alleen maar proberen hoe die auto rijdt, daarom heb ik 'm geleend bij de garage. Ik wilde 'm morgen gaan kopen. Echt waar!!”

Even offtopic, Bernard, ik dacht dat je hier niet meer kwam?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,174052

niks persoonlijks en juist leuk, want ik zie je als een integer persoon die staat voor zijn principes, die we niet allemaal hoeven te delen, maar het viel me gewoon even op.

Een gevalletje hete soep die afkoelt en daarom toch weer gegeten wordt:D