Marina Militare

Nieuwsgierig geworden door het enthusiaste verhaal van jag een paar maanden geleden, heb ik voor mijn vakantie na wat zoeken o.a. deze Marina Militare gekocht.
Bij terugkomst afgelopen week was hij inmiddels gearriveerd,

Het is het beroemde of beruchte horloge gemaakt door Sato van Ken Trading en geproduceerd door RXW.
Nadat Panerai een proces had gewonnen tegen Sato wegens het gebruik van de beschermbeugel op dit model
is Sato gestopt met het maken van dit model en is daarna met de Plasmir Milgraph chronograaf op de markt gekomen.
Had die Plasmir al wat eerder gekocht.
Ik vind beide horloges zeker de moeite waard.
Terwijl de Plasmir nog makkelijk te vinden is op eBay, word de Marina Militare nog maar zelden aangeboden.
beide horloges hebben zo’n 800 euro gekost


Horloge komt in een mooie houten Ford kist, met 2 extra leren banden en 2 schroevedraaiers om ze makkelijk te wisselen


de wijzers zaten er in eerste instantie niet goed op, zoals te zien is op deze ““onderwater opname”” ik kon dus meteen de boel uit mekaar gaan halen

exploded view van de Marina Militare

een makkelijk klusje achteraf bekeken.


een Zwitsers ETA - Unitas 6497 - 1 caliber verpakt in een week ijzeren bescherm omhulsel (1000 Gauss)


horloge weegt 160 gram en is hier voorzien van een 5mm dikke Connoly lederen band , maatje 26mm


de Marina Militare met 47mm x 58mm is best wel aardig groot naast de Plasmir Milgraph met slechts 41mm x 50mm
beide met sandwich dial en waterdicht tot 10 Atm.

Er waren ook nog 2 Flieger horloges (een Lanco en een Helvetia) uit de dertiger jaren aangekomen, die laat ik van de week nog zien,

Groet , André

leuke aanwinst andre! voor deze prijs is het iig een mooi horloge.

mooie aanwinst , en gelukkig zaten de wijzers niet goed :wink: konden we meteen even de binnen kant mee bekijken …

Mooie aanwinst, zien er samen erg gebroederlijk uit naast elkaar. :slight_smile:

Sla ik de plank erg mis als ik zeg dat 800 EU nogal prijzig is voor een ordinaire fake ?

Niet onaardig bedoeld, maar misschien kan iemand mij uitleggen wat dit “meer” is dan een nep-Panerai ?

Groet
Mark

Moet je even de zoekfunctie gebruiken, die diskussie is al eens gevoerd en hoort niet in deze draad thuis.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst André, geniet ervan.

Ruud

dank voor de tip… leer elke dag weer wat bij hier :slight_smile:

Groet
Mark