Marina Militare

Hallo forum,

Heeft er iemand ervaring met het merk Marina Militare.
Lijkt sprekend op de panerai 1950 en ziet er wat betreft de afwerking ook goed uit.

Hoe was het ook al weer…replica…immitatie…hommage…

Wie eerst !

Maar er bestaat ook een panerai marina militare, hoe verklaar je dat dan?

http://imageshack.us][img]http://img341.imageshack.us/img341/5964/spotlightpanerai30528qj.jpg[/img

Mijn vrouw heeft mijn panerai power reserve elke dag om dus toen ik deze zag en ook de prijs die ze ervoor vragen dacht ik dat marina militare een onderdeel van panerai was zoiets als tudor en rolex.
Leek mij een leuk alternatief gezien het feit dat ik mijn panerai nooit meer mag dragen.
:wink:

Als ze s’nachts slaapt kun je hem toch even omdoen?:S

Vreemd is wel dat er een aantal panaristi zijn die er een in bezit hebben en er echt niet mee zitten.Wat ik er van begrepen heb is dat de inkijk van de klok beter is dan de 1950 volgens een post op een ander int. forum.

Hoi René

Ja, was misschien een flauwe reactie van me. Hoe het precies zit weet ik helaas niet. Is het niet zoiets dat ze Marina als merknaam hebben gekozen, omdat Panerai dat op de wijzerplaat zet en zo handig mee kunnen liften op het succes van een bekend merk.

Op marktplaats zie je ze vaak voor rond de 150 Euro. Misschien dat er nog iemand is die het precies weet. Ik heb er echter nog niet mee ge-google-d.

Jürgen Schreef:

Hoi René

Ja, was misschien een flauwe reactie van me. Hoe
het precies zit weet ik helaas niet. Is het niet
zoiets dat ze Marina als merknaam hebben gekozen,
omdat Panerai dat op de wijzerplaat zet en zo
handig mee kunnen liften op het succes van een
bekend merk.

Op marktplaats zie je ze vaak voor rond de 150
Euro. Misschien dat er nog iemand is die het
precies weet. Ik heb er echter nog niet mee
ge-google-d.

Dat is een heel ander model die je bedoeld.Waar Rene het over heeft is die van Ken Trading in Japan.

Marina Militare is een naam die Panerai in de jaren 40 gebruikte op een aantal modellen. Echter is deze naam niet beschermd en mag dus naar hartelust gebruikt worden. Toch blijft het in mijn ogen een vorm van replica of immitatie, gezien het feit dat het model PAM 127 vrijwel geheel is gebruikt als “inspiratie”, al hebben ze de alom bekritiseerde vertekening van de PAM 127 beter opgelost :wink:

Ruud

Dus mijn vermoeden was wel goed…

Marina Militare is een fake vanuit het verre oosten.

Panerai heeft ze “gesued” en de court case gewonnen. Ze blijven klaarblijkelijk opduiken.

Sommie

Om precies te zijn heeft de rechter in Tokyo, Japan uitspraak gedaan dat het een nepperd is :slight_smile:

Sindsdien is de prijs gekelderd, van 1000 dollar naar een paar 100.

Euc- Schreef:

Om precies te zijn heeft de rechter in Tokyo,
Japan uitspraak gedaan dat het een nepperd is

Sindsdien is de prijs gekelderd, van 1000 dollar
naar een paar 100.

dat is die niet van Ken Trading die je bedoel voor 100 dollar lijkt me gezien de prijs die je noemde.

Zijn deze horloges wel van een goede kwaliteit en zijn ze qua kwaliteit vergelijkbaar met panerai of is het een heel onverstandige aankoop?

Eigenlijk is het verhaal nog veel leuker.
RWX maakt dus die nep Panerai van het model Marina Militare. Overigens van een heel goede kwaliteit, en daar is de prijs ook naar. In de orde van zo’n 1100 euro dacht ik.

Omdat RWX daar redelijk succesvol mee is worden zij nu weer nagemaakt.
En dan heb je dus die nep-nep klokjes van pakweg 150 euro die je op Marktplaats ziet.

De nepper genept…
Want nep blijft het.

Nou, bij mij is het pas een nepperd als er ook panerai opstaat.
Deze marina militare is een perfecte nabouw met een origineel unitas handopwindcaliber erin.
Kwalitatief zeer vergelijkbaar met een panerai en vandaar ook de prijs van 900 tot 1100 euro’s.
Als ik dan hier de verhalen lees over nagemaakte seiko’s etc die origineel 50 euro’s kosten schieten mij de tranen in mijn broek.

De Marina Militare van Ken Trading is een kwalitatief goed horloge dat een unitas 6497 uurwerk gebruikt… hetzelfde als Panerai als basis kaliber gebruikt. Dit horloge wordt voor rond de 1000 euro verkocht en is dus niet gelijk aan de klokjes van rond de 150 euro.

Heb je een link naar dat ding van 150 euro? Ik ben wel benieuwd wat de kwaliteit is en welk uurwerk erin zit… dat kun je vaak al zien aan de plaats van de subdial.

cheers, Frank

Geert T. Schreef:

Uhm, zoals hier volgens mij al een keer gezegd is:
sinds één of andere rechter uitspraak heeft gedaan
over het merk, zijn de online prijzen dus GEDAALD
van rond de 1000 euro naar 100/200 euro…

Uhm…
Dan lever mij maar 50 stuks voor 100 euro.
Op ebay ging er net een weg nieuw in de doos met papieren voor 850 euro.(de rxw solid van ken trading).

ja hoor, die gaan onverminderd voor hoge prijzen van de hand. Er wordt tegenwoordig wel een zelfde soort verkocht op de taiwanese ebay of yahoo auctions… deze is gebaseerd op het model van Ken Trading, heeft dezelfde kast, wijzerplaat en zovoorts… behalve het uurwerk is geen unitas 6497, maar een moljina uurwerk. Ik kan de link niet meer vinden maar als ik het vind zal ik die ook posten.