Markplaats duidelijker tegen fakes

Misschien (?) in navolging van ons massaal klikken enige tijd geleden heeft marktplaats toch iets veranderd nu.
Je moet als je een item als “verdacht” aangeeft, in een apart scherm duidelijk aangeven waarom, en er staat ook heel duidelijk dat replica’s niet geplaatst mogen worden.

Toch iets bereikt ?

Bas

Mogelijk, maar een poosje geleden heeft is er een topic geweest waarin stond dat eBay beboet was voor het (laten) aanbieden van nepartikelen. Dat zal er in ieder geval aan bijgedragen hebben.

Mijn beste,

Laten we het hopen!!
Doch laten we tevens opmerkzaam blijven op zaken welke niet door de beugel kunnen.
Immers:

“Geld en geweten zijn een huwelijk waarin de echtgenoten constant vreemd gaan”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Toch blijf ik erbij dat een replica moet kunnen als het er duidelijk is bijvermeld. De grote horlogefirma’s die miljoenen euro per jaar verdienen moeten de handel maar beter aanpakken en voorkomen zeg ik dan,Het zijn echter de charlatans die nepperts proberen verkopen voor echt tegen grof geld die moeten worden aangepakt.
Als jij een neppert aanbied van pakweg 100 Euro en ik ben bereid om daarvoor 100 euro te betalen wetende dat ik een nepper heb en dito kwaliteit dan is dat toch mijn probleem niet?
Anders wordt het als jij me die neppert verkoopt voor 1500 euro en me wijsmaakt dat hij echt is, dan ben ik belazert voor 1400 euro en dat is zo erg, zeker als je dan achteraf te horen krijgt dat je ’ rolex’ om maar een naam te noemen niet hersteld of geserviced wordt net omdat hij nep is. 14OO euro in de goot gesmeten toch!!!
Of zie ik dat verkeerd?

De discussie over het al dan niet kunnen van replica of nep is hier al 332 keer gevoerd. Als jee chter denkt dat je een echte Rolex hebt gekocht voor 1500 Euro dan ben je zelf schuld…

Ik ben van mening dat neppers niet kunnen, ook niet voor 100 Euro of welk bedrag dan ook. Of je moet duidelijk kunnen zien dat het een replica is, zoals b.v. bij Alpha. Daar staat dan gewoon ook ‘Alpha’ op de wijzerplaat. Voor iedereen duidelijk en geen gezeur. Ik heb er één, een Alpha Sub, maar dat is ook de enige, verder komen er alleen echte bij mij binnen, Nou ja, mijn Seiko 5 ‘Seamaster’ lijkt ook wel erg op een bepaalde Omega, daar kwam ik laatst achter. De echte merken kijken ook wel eens af bij elkaar.

tuurlijk kijken de echte merken bij mekaar af. En hoeveel kost die seiko en hoeveel die omega?

1 : 15 of zo iets?

De Seiko: zie b.v. monsterwatches.nl, de Omega: weet ik niet, iig veel meer.

voila mijne heren I rest my case. Is the omega 15 keer beter dan de seiko?
Gaat hij 15 keer langer mee?
Waarvoor betaal je 15 keer meer?

Yoeri40 Schreef:

voila mijne heren I rest my case. Is the omega 15
keer beter dan de seiko?
Gaat hij 15 keer langer mee?
Waarvoor betaal je 15 keer meer?

Ach, volgens mij weet je best wel dat die redenering niet opgaat. Maar goed, het uurwerk van de Omega zal best beter zijn.
En je weet volgens mij ook wel dat het appels met peren vergelijken is. Alleen al door de productie aantallen van die bewuste uurwerken is er een enorm prijsverschil. En om iets 2 keer ‘beter’ te maken kost dat vaak 4 keer meer.

Wat een geleuter steeds op dit forum over neppers…

2006, je hebt gelijk. Ik heb mijn zegje gezegd. Als men mijn mening wil weten kan men vanaf nu de zoekfunctie gebruiken.

Ik sluit me bij Tom aan. Voortaan boycot ik niet alleen neppers, maar ook ja-nee-discussies over neppers. Dat geldt natuurlijk niet voor zinnige items over neppers. De oorspronkelijke post van Baseman had een goede insteek.

Mijn beste,

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets! Dat zegt genoeg!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

bij deze wil ik me dan excuseren om de discussie aangaande nepperts weer op gang te hebben gebracht!

Mijn beste,

Nou vooruit dan: excuses met unanieme stem aangenomen. :)-D

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2006 Schreef:

Wat een geleuter steeds op dit forum over
neppers…

Eens!
Als jij iets maakt waarmee je je geld verdient, dan baal je toch als de overburen met een exacte kopie hun geld proberen te verdienen?!

Ongeacht wat jouw winstmarge is.

Het is gewoon onacceptabel gedrag en je reinste onzin om te proberen dat goed te praten. Ik word er een beetje moe van.

Je stoot een ander het brood uit de mond

Yoeri40 Schreef:

voila mijne heren I rest my case. Is the omega 15
keer beter dan de seiko?
Gaat hij 15 keer langer mee?
Waarvoor betaal je 15 keer meer?

Appels, peren…

Bedenk even: uurloon, zwaar geautomatiseerde productie bij Seiko, volume-productie…

Nee, dat extra scherm zorgt er alleen maar voor dat je minder snel zult kliken want je moet extra moeite doen.