Marktplaat Vintage LeCoultre Fake/Frankenstein?

Goedemiddag HF friends
Heb zelf een keer mijn hoofd gestoten op de “Rikketik” aan een vintage “Lecoultre” Valjoux 72
Overigens perfect opgelost door Brocantique na bevestiging van de JLC Xperts
Schijnt dat er meerdere circuleren afkomstig uit Duitsland
Daar had Huub mijn exemplaar ook gekocht op een beurs
Staat nu een soortgelijk horloge op marktplaats voor ook nog eens een absurde prijs
Heb de aanbieder reeds mailtje gestuurd dat ik denk dat het een “samengesteld” horloge is
Dit omdat hij wellicht te goeder trouw is en verhaal kan halen bij de partij waarvan hij het horloge heeft gekocht
Zier hieronder de fotos
Moet zeggen dat mijn variant van twee jaar geleden passendere wijzer had
Wellicht hier al wat kenners zoals Rene bijvoorbeeld die zijn weg weet in de wondere werekd van vintage Valjoux gebaseerde chrono’s

1 like

Volgens mij kloppen die wijzers inderdaad niet en hoort die tachymetre bezel er niet bij.

De dial is origineel en voor zover ik me heb laten informeren is er in Duitsland een batch verwerkt tot vintage chrono’s
Deze zijn schaars en duur dus het loont om de investering te doen
Ik heb reeds contact met de verkopende partij
Die heeft uitermate correct gereageerd en de vraag ook neergelegd bij een van de auteurs van Fratello
Hij heeft het horloge gekocht bij Watch-time in Duitsland
Ik word altijd zenuwachtig als op een site zowel zeldzame vintage horloges staan (zoals prachting Breitling Pult/Bullhead in zowel handopwinder als automaat) als “marriage” horloges zoals de Universal Geneve
To be continued

Als je googled op het type kom je dezelfde soort tegen maar dan met andere wijzer en zonder tachymetre bezel. Dit lijkt de enige te zijn met deze combinatie. Vaak zegt dat een hoop, niet altijd natuurlijk.

Yip maar de versie die ik had had precies ook de combinatie van dial &tachy bezel
De bezel was juist de trigger bij de experts
Heb Boris Peter de vraag gesteld. Hij heeft mij destijd ook op het juiste spoor gezet
De verkopende partij wil het graag weten
Heeft zelf ook een aanzienlijk bedrag betaald voor het horloge

Vreemd dat de verkopende partij graag wil weten of het horloge klopt terwijl ie er al een aanzienlijk bedrag voor heeft betaald zonder te weten of het geen frankenwacht is schijnbaar en hem nu weer te koop aanbied, en dat een eventuele koper dat voor hem uit gaat zoeken.

Het klinkt een beetje fishy.

Hier een andere variant
Reeds verkocht voor 3.999 US$
Hier geen inner bezel maar opgevuld

De kasten zijn redelijk eenvoudig verkrijgbaar

Is geen Lecoultre indd. Franken PUR SAng.

Klopt niks van volgens mij. Waarom zou je een dubbele tachyschaal willen hebben?

Het lak aan een goede spacer op het uurwerk geeft ook veel weg.

Niets origineel aan. Is een lecoultredial met uurwerk in een foute kast, met foute rehaut.

Dit model bestaat niet eens… Had ook advies gevraagd aan Rene.

Heeren heeren :wink:

Ik zag dit horloge op markplaats te koop staan en heb contact gezocht met de verkoper
Hem aangegeven dat als hij ter goeder trouw is hij als de wiedeweerga expert feedback moet vragen over dit horloge

De verkopende partij heeft goed gereageerd en zelf ook inderdaad expertise feedback ingeroepen (Fratello watches). Dit om verhaal te kunnen halen bij Watch-time.de waar hij het horloge heeft gekocht

De trigger voor mij was idd wel een persoonlijke ervaring met soortgelijk Le Coultre horloge (dubbele tachy,meter). Kocht dat in een opwelling op de Rikketik bij Huub van Brocantique

Was enthousiast en poste het op een JLC community op met alles vandien. Huub heeft het overigens fantastsch opgelost naar volle tevredenheid

Ik loop inmiddels lang genoeg op dit for um mee om geen enkele koop van een vintage chrono te overwegn zonder advies. En ik zou zeker elk vintage Valjoux gebaseerd vintage horloge eerst aan Rene voorleggen alvorens een koop te overwegen.

Kortom bij mij geen schade maar puur een poging om schade te voorkomen

fake , is geen JLC , zoek maar eens op het aangegeven ref nummer , dit is een EPSA case met Valjoux 7 uurwerk,
waarschijnlijk z’n leven begonnen als een ‘desotos’ of ‘million’ klokje , maar zeker niet als JLC of LeCoultre

2 likes

Fraai horloge, maar die dubbele Tachymetre schaal is toch wel opvallend.

Thnx Rene
Zal de verkoper inlichten.
Groet Tuur