Marktplaats >200 Euro geen kosten meer

Sinds vandaag kun je je horloges boven de 200 Euro gewoon gratis aanbieden op marktplaats zonder dat je daarvoor 6 Euro moet betalen.

kijk dat is weer super nieuws!!!

yep, kunnen ze voor die neppers meer als 200 euro vragen zonder dat het wat kost :smiley:

Lucien Schreef:

yep, kunnen ze voor die neppers meer als 200 euro
vragen zonder dat het wat kost

Ja, daar ben ik ook bang voor…

verkoop regelmatig wat via marktplaats, maar dan was de prijs bijvoorbeeld 232 zette ik er 195 ex btw neer (om 6 euro te besparen) dit zorgde voor veel mensen nogal eens problemen aangezien er maar weinig goed lezen.

Dus in dit geval is dit weer super.

Ja, dat iemand een nepper voor 199 euro verkocht omdat ie te gierig was 6 euro uit te geven is nu dus ook niet meer. De beer is los, neppers zijn nu moeilijker te herkennen.
Je zou haast denken dat ze dat bij Marktplaast express doen om later niet er op aangesproken te kunnen worden dat ze het toch duidelijk hadden kunnen zien dat er imitatie op het website stond…

En hoeven ze ook niet meer eerst bank (of dergelijke) gegevens v.d. aanbieder te vergaren?

Ik ben nog steeds van mening dat E-bay marktplaats heeft gekocht om die site (marktplaats) een langzame dood te laten sterven, en zodoende meer traffic op e-bay (.nl) te genereren.

Gewoon een kwestie van het uitkopen van je belangrijkste concurrent.

gr,
Hans Mennink

He, jakkes, een beetje zoals de Starbucks aanpak?

Ja maar dat doe je toch niet voor een kwart miljard???

Dat was ook mijn eerste gedachte Hans.

Het zou mooi zijn als ze net zoals op speurders.nl de verkopers registreren zodat ze een geverifieerd verkoper kunnen worden en eventueel een verkoop rating systeem eraan hangen.

Je kunt je al laten verifieren op Marktplaats. Maar gek genoeg doen maar heel weinig mensen dat…

Was dat in reactie op m’n Starbucks opmerking? Dan snap ik het niet helemaal. Hebben we het over hetzelfde?

Nee, dat was een reactie op Hans z’n opmerking dat hij denkt dat eBay Marktplaats heeft gekocht om het een langzame dood te laten sterven.

Geld deze regeling alleen voor horloges of voor alles wat je wil verkopen?

Niet voor alles, bepaalde rubrieken moet je nog wel betalen. Je kunt wel op marktplaats vinden welke rubrieken.

Henrik Schreef:

Je kunt je al laten verifieren op Marktplaats.
Maar gek genoeg doen maar heel weinig mensen
dat…

Ik heb het aangevraagd. En heb er maar vanaf gezien. Veel te veel gedoe. Je moet naar de gemeente om een uittreksel van het bevolkingsregsiter te halen, en deze moet je naar Marktplaats sturen. En daarvoor heb je twee weken.
Nu ben ik een werkende sukkel/belastingbetaler die in de avonduren wat rommelt met horloges, en voor zo’n bezoek aan het gemeentehuis had ik in die twee weken net geen tijd.