Het horloge is direct naar een juwelier gebracht om de batterij te laten vervangen in de hoop dat horloge het daarna weer zou doen. Dus geen tijd gehad om foto’s te maken.
Maar bedankt iedereen voor de reacties! Ik heb genoeg concrete adressen gekregen die mij mogelijk verder kunnen helpen.
Allereerst van harte gefeliciteerd man. Vader worden is echt heel bijzonder .
De mannen van Tempus zijn Cartier certified sinds vorig jaar en maken altijd tijd om je C24/MP avontuur onder het genot van een kop koffie hoofdschuddend aan te horen .
En probeer er voor jezelf iets moois uit te halen. Dit horloge heeft nu al een verhaal icm de zwangerschap.
En haal er meteen de eerste lessen uit die je je kleine mee wilt geven:
Goedkoop is duurkoop
Vertrouwen is goed, zekerheid is beter
Een vaderschap in het vooruitzicht helpt relativeren
Quartz is niet gemaakt om een eeuwigheid mee te gaan, koop mechanisch
Vrouwen zijn duur, zwangere vrouwen nog duurder
Alle gekheid, ik hoop dat jullie er geen vervelend gevoel aan overhouden (maar juist een mooi verhaal) en dat je vriendin straks lachend de Cartier draagt terwijl ze jullie kleine vast heeft.
Mooi klote natuurlijk maar in principe heeft het weinig met Marktplaats te maken toch? Als je hetzelfde horloge via Chrono24 had gekocht was het toch ook kapot geweest?
Ik snap dat je dan wellicht je geld terug zou krijgen via Chrono24 maar dan nog is de enige oplichter de verkoper. Kun je die niet traceren via de bankrekening ofzo?
Neem even contact op met @Horloge24 die is Cartier gecertificeerd en kan je prima helpen.
Maar er is ook nog een kleine kans dat de juwelier de batterij niet goed heeft geplaatst en daardoor het uurwerk niet loopt, bij sommige uurwerken moet de batterijklem op een bepaalde manier zitten anders loopt het uurwerk inderdaad niet.
Heel simpel door geven aan chrono24 en als het goed is kan hij dan hij niets meer verkopen op Chrono. ik heb alleen maar goede ervaringen op Marktplaats en Chrono24. Je Cartier laten repareren en niet meer aandenken. Cartier is een prachtig merk.
Ik vind dat MP hier ten onrechte zwart wordt gemaakt. Er zitten natuurlijk een heleboel losers op. Maar ik heb tot nu toe alleen uitstekende ervaring met MP. Je moet natuurlijk wel een beetje weten hoe je het aanpakt. Dan voorkom je een kat in de zak. Chrono 24 is dus net zo erg maak ik uit het bericht van TS op. De Caritier stond daar immers ook op.
Tips voor MP
1 horloge altijd ophalen. Dat kun je zien wat je koopt. Dan zie je ook of het loopt. Nederland is niet zo groot, dus als je voor een duur horloge gaat, is max 2 uurtjes rijden het minste wat je er voor over moet/kunt hebben.
2 vraag extra foto’s via de e-mail. Foto’s op MP hebben een zeer lage resolutie. De staat van een horloge is er amper op te zien.
3 spreek elkaar eerst telefonisch. Kun je een beetje inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt.
4 als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo.
Ik heb een paar horloges van MP die echt als nieuw waren toen ik ze kocht.
Als je als particulier op CH24 verkoopt, mag je het horloge niet elders aanbieden. Als je hij Chrono aangeeft het horloge te hebben gekocht, dan zullen ze bij de verkoper hun 6.5% commissie gaan innen en moet hij maar bewijzen dat hij het horloge níét heeft verkocht (door foto’s met de wijzers op bepaalde tijden).
Dus of het gaat de verkoper geld kosten, of ze blokkeren zijn account. Met het laatste zou je mogelijk toekomstige slachtoffers beschermen.
Je bent er zelf niet mee geholpen, maar het is een kleine moeite om de verkoper dwars te zitten
Ik begrijp niet wat dit met Marktplaats te maken heeft? Dat is gewoon een verkoopplatform.
Als je geen verstand van horloges hebt, maar je wilt geen risico lopen dan koop je toch beter bij de betrouwbare handelaar?