Marktplaats, eerste en meteen laatste keer!

Al jaren zijn horloges een grote passie waar ik menig uur aan besteed. Toen we te horen kregen dat mijn vriendin zwanger was, kwam het begrip “baar goud” ineens ter sprake en heb ik beloofd om haar ook eens te later proeven van mijn hobby door een horloge voor haar te kopen.

Al vrij snel kwam de keuze voor een vintage Cartier must de Cartier Vendome die we op Chrono24 zagen staan bij een particuliere verkoper.
Na een topic over de echtheid van het horloge en wat contact te hebben gehad via Chrono24 met de verkoper heb ik de knoop doorgehakt om het horloge te kopen. De verkoper gaf aan een korting te kunnen geven als ik het horloge buiten Chrono24 zou kopen en al snel hebben we een deal gesloten via marktplaats.

Maar, bij het ontvangst van het horloge bleek het horloge niet te lopen. De verkoper beweerde van niks te weten en het zou mogelijk aan de batterij liggen.
Zodoende heb ik het horloge naar een juwelier gebracht echter kreeg ik vandaag een telefoontje dat het horloge niet merkt en voor reparatie naar Cartier gestuurd moet worden.

De verkoper weet uiteraard niet hoe het kan en wil ook op geen enkele wijze tegemoet komen en komt met zeer “waardevolle” tips als “schaf de volgende keer dan ook je horloge aan bij een partij die garantie levert”.

Nu zit ik momenteel met een mooi horloge die helaas niet werkt. Kijkend naar de kosten van een servicebeurt bij Cartier, verwacht ik dat het horloge bijna als total loss kan worden aangemerkt.

Ik vroeg mij af of iemand een partij kent die een Quartz uurwerk van Cartier zou kunnen herstellen? Ik ken de pagina op het forum met horlogemakers maar gezien het hier specifiek om een Quartz uurwerk gaat, wil ik de vraag ook via deze weg stellen.

Alvast dank voor het meedenken :slight_smile:

6 likes

Hopelijk wordt gefixed en doet dat niet af aan de betekenis van het horloge

2 likes

Als ik me niet vergis zijn de heren van Tempus Uurwerktechniek ook goed met Cartier.
Ik zou eens contact met hen opnemen met je vraag.

3 likes

Ben niet bekend met Cartier, helaas.
Maar idd tempus kwam ook bij mij op. Als het goed is zijn ze zelfs gecertificeerd voor Cartier.

1 like

Bedankt voor de tip! Ik was in de veronderstelling dat je enkel met een Rolex bij hun terecht kon.

1 like

Ik denk dat het hier fout gegaan is. Ze waarschuwen daar vaak voor. Al je garanties vervallen op het moment dat je daarmee akkoord gaat. Dat wist de verkoper ook. Erg vervelend voor je, maar ik denk dat je op het forum wel geholpen kan worden. Gefeliciteerd nog trouwens!

Edit, in je titel staat ‘marktplaats’ maar je hebt het op Chrono24 gekocht toch?

5 likes

In eerste instantie heb ik contact gehad via Chrono24. De adverteerder gaf aan dat hij het horloge ook op marktplaats had staan en als we het via die weg zouden afhandelen, het goedkoper kon.

Dom inderdaad dat ik erop ingegaan ben want naar mijn idee ben je via Chrono24 beter beschermd als koper.

1 like

Kan het zomaar, het op C24 aangeboden horloge er vanaf halen (en op een andere wijze verkopen)? Stellen ze hier geen eisen aan, als er geen verkoop via C24 heeft plaatsgevonden?

Jawel. Maar bewijs maar eens. Nu heb je maybe een kans maar normaal niet. Gewoon prijs omhoog of niet reageren op kopers.

1 like

Als je via Chrono24 berichten hebt verstuurd naar de verkoper dan krijg je binnenkort een mail van Chrono24 waarin ze vragen of je het horloge wel of niet hebt gekocht. Afhankelijk van jouw antwoord kan de verkoper nogsteeds de Chrono24 kosten voor zijn kiezen krijgen. Heb jij niks aan natuurlijk maar je kunt hem wel ermee terugpakken. Nou ja soort van dan.

7 likes

Niet dom, maar het is jammer dat je niets kan regelen als je het buiten Chrono om doet. Is een nare ervaring. Maar gelukkig sta je niet alleen,…

Dit is wel zuur maar een particuliere deal , Marktplaats en garantie gaan niet samen helaas. Als je ‘geluk’ hebt is het een kapot circuit en kan een beetje horlogemaker dit ook voor je doormeten en dus vaststellen.
Zoals @Mike al aanhaalde is Tempus Cartier gecertificeerd.
@Floris155 kan dit ook prima is mijn ervaring. Succes en wellicht is het relatief goedkoop op te lossen :slightly_smiling_face:

7 likes

Kosten van een revisie zijn bij een kwarts Cartier €375,- dus total loss zal het horloge wellicht niet zijn… na revisie is er 2 jaar garantie.

Let wel op dat de oude typen kwarts uurwerken niet meer geserviced worden en omgebouwd naar nieuwe type met een lager stroomverbruik ( kaliber 66 + 81 + 83 )

Er zijn in Nederland een paar gecertificeerde Cartier horlogemakers. Helaas vermeld Cartier de namen van de geautoriseerde niet op hun website.

Wist niet dat Tempus ook geautoriseerd is, zal sinds kort zijn.

Andere die ik zo weet zijn Ron Sonders, Mark Braamhaar ( Watchinside) en zelf doe ik de Cartier reparaties al bijna 30 jaar!

11 likes

Wat een k#tstreek van de verkoper.
Had ie wel goede recensies op MP? Niet dat je er nog wat aan hebt maar wel goed voor eventuele toekomstige aankopen om te weten, voor jezelf en eenieder hier, of dát dan nog enige waarde van betekenis heeft…

Wat 'n rotstreek… Hopelijk is het relatief goed te verhelpen, zou er zelf ook goed ziek van zijn!

Geen idee hoor of dat oplossing biedt, maar de marktplaats kopers bescherming (of hoe dat ook precies heet) eveneens niet “gebruikt”?

De recensies waren wel prima. Vandaar dat ik uiteindelijk via die weg het horloge heb aangeschaft in plaats via Chrono24.

Ja, kl#te als je dit overkomt. Vooral met een horloge voor zo’n speciale gebeurtenis. Hier zit je gewoon niet op te wachten dan. Hoop dat het eenvoudig en voor niet al teveel geld hersteld kan worden. Gelukkig lijk je hier aardig op weg geholpen te worden. Succes en gefeliciteerd nog, trouwens! :baby: :baby_bottle:

1 like

Kl*te natuurlijk…maar mijn ervaring is dat het niet altijd zo is. In mijn ogen gaat het meestal goed…

Hopelijk is ie nog te fixen!!

1 like

Ik leef met u mee. Maar als je op marktplaats iets met horloges gaat doen is de kans vrij groot dat …

Voor een stofzuiger, een equalizer of een antieke hutkoffer is het een prima adres maar voor horloges … en er zijn veel meer betrouwbare kanalen zoals HF of UF, vooral op UF is heel veel te vinden. Maar dan moet je wel een account hebben :grin:

Balen, maar zoals hierboven uit de teneur van de reacties blijkt, lijkt het positief. Die mp kerel zou ik een slechte recensie geven. Alleen krijg jij hem dan ws ook van hem.

Heb je een foto voor ons? Altijd leuk om een plaatje erbij te hebben.