Marktplaats en oplichter 'Gerrit Ridders' biedingen via Whatsapp

Kijk uit voor ene zogenaamde Gerrit Ridders uit Den Burg op Texel die via Whatsapp contact legt om iets te kopen. In meerdere rubrieken actief dus mogelijk ook in Horloges.

Probeert kopieën idbewijs en bankpas te verkrijgen en vervolgens identifiers of andere bankcode’s. Stuurt eerst zelf dergelijke kopieën van Gerrit Ridders uit Sliedrecht (zal eerder zijn buitgemaakt).

Bekende gebruikte telefoonnummers:
0649183231
0683999037

Wees gewaarschuwd!

13 likes

Dit is vrijwel altijd een “Red Flag” in mijn optiek, te ver om op te halen etc.
Maar bedankt voor het waarschuwen :thumbsup:

3 likes

En een veel voorkomende naam Ridders (veel hits op Google);
En userlogo van zoontje van 4 jaar op Whatsapp.

Is allemaal over nagedacht.

Inderdaad

Bij mij 5 minuutjes fietsen naar de boot en hup :joy:

1 like

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0683999037

de man is al een poosje bezig

2 likes

Vandaag had ik ook te maken met een oplichter en vervolgens heb ik hem vandaag anderhalf uur voor niets laten reizen en laten aanbellen op een random adres. :upside_down:

12 likes

Fijn voor het gezinnetje dat daar woont, die krijgen een fijne vent aan de deur.
Of heb je hem naar een bedrijventerrein weten te sturen?

4 likes

Mijn tip. Stuur ze naar een electriciteitshuisje die hebben ook postcode en huisnummer

6 likes

Ach, doe niet zo dramatisch. Het was een random adres; vergelijk het met die wereldreizigers die een pijl op een wereldkaart gooien en dan naar die bestemming afreizen. Ik deed iets vergelijkbaars, maar dan met Google Maps.

Who knows, wellicht woonde op dat adres ook een oplichter…

Zelfde verhaal hier.
Gebruikte de gegevens van een meisje. Die heb ik via facebook opgesnord. Ze vertelde dat ze al 10 mensen had gehad die haar hadden bericht dat haar gegevens werden misbruikt. Zij heeft aangifte gedaan. Ik ook. Alleen bij mij nog al zinloos omdat ik er niet ingetrapt was. Toen ik aangaf dat mijn potige chauffeurs hem wel even zouden helpen werd het opeens heel stil.
Lafbekken zijn het !!
We hebben een keer eerder zo’n vogel hier op het forum gehad. Hadden een paar mannen opgespoord en in de luren gelegd. Die ging later via PM doodsbedreigingen sturen.
Vooral aangifte doen, hopelijk doet iemand er een keer iets aan.

Heette dat meisje soms Daphne? :wink: Het meisje zei overigens tegen mij dat zij het aan de politie had gemeld, maar dat zij niets konden… Kuch… Wilden doen.

Er is aangifte gedaan in Amsterdam West. Verbaalnummer : PL1300-2017127701-1
Dus mocht je je verhaal (en zeker de gebruikte nummers…) nog even hieraantoe willen voegen, dan doe je dat voor een goede zaak.

Ik wist niet van het bestaan van deze site af. Nu wel, super handig om te checken. Uiteraard eigen nummers ook even gecheckt :slight_smile: , geen commentaar :slight_smile:

Bij mij gaan alle bellen al rinkelen als iemand “Gerrit” heet!

3 likes

Gelukkig pakt de politie meteen door

1 like

In reactie op welke post is dat @Baseman ?

Dit is de aangifte die door de dame wiens gegevens worden gebruikt is gedaan.
Esther. De verkoper deed zich bij mij voor als Esther. Ik heb haar opgespoord om te waarschuwen. Ik was de 10-de al…
Hoe meer mensen de politie kan oplijnen voor één zaak hoe beter het is. Vooral aangifte doen dus !

Via naam en plaats was ik daar terecht gekomen. Bij mij was een ander nummer gebruikt.

Ik geef alleen aan dat er bij mensen ineens een oplichter op de stoep staat die naar een verkeerd adres is gestuurd.
Het is geen probleem om die oplichter het land door te sturen, maar het lijkt mij vervelend als zo’n figuur bij mij aan de deur staat.
En als het geen punt is, waarom confronteer je de oplichter zelf dan niet?

5 likes