Marktplaats oplichting? Uithoek van het land en geen Nederlands spreken

Ik kwam op marktplaats een leuk horloge tegen (Een Seiko, hoe kan het ook anders). Maar de advertentie was in het Engels :triangular_flag_on_post: In een uithoek van het land :triangular_flag_on_post: En fancy fotos :triangular_flag_on_post:. De verkoper kwam ook met een heel raar voorstel voor de betaling :face_with_raised_eyebrow: Met alle oplichters op MP vertrouw ik het allemaal niet meer.

Wat is dit nu weer. :upside_down_face: Maar ik was wel erg benieuwd geworden door dit voorstel. Zoveel kan er op deze manier niet mis gaan dacht ik, ik hoef alleen mn adres te sturen. Mijn nieuwsgierigheid won het van mn wantrouwen en de volgende morgen kreeg ik zelfs een track en trace code. Zou het dan toch goed komen? Misschien dat een goeie marktplaats sterren beoordeling dan toch helpt. Maar hij heeft in ieder geval meer vertrouwen in de medemens dan ik.

Vanmorgen belde PostNL aan met een pakketje. In dat pakketje zat zelfs nog het horloge van de advertentie. Nieuwe batterij er in en het horloge loopt nu weer goed. De verkoper betaald en weer een leuke Seiko er bij. :smile::smile: Ondanks de vele rotte appels er tussen kan je dus ook nog fijn zaken doen op MP soms. :smile:

Het is een leuke vintage duiker uit 1989. Een bijzonder model in de Seiko duiker line up vanwege de bolle coin edge bezel en de dunnere kast. Hierin wijken ze af van de voorganger en opvolgers die een vlakke bezel hebben en een kast met wat meer “body”.

106 likes

Faith in humanity restored…
Leuk verhaal man, en inderdaad zijn er ook nog eerlijke mensen op deze wereld.

3 likes

Wat een fijn bericht !! Good on you en een mooi horloger erbij !:ok_hand:

1 like

Leuk positief verhaal, en een nog leuker horloge.:+1:

1 like

Haha! Ballen dat je ermee door bent gegaan !
Ik zelf zou afhaken met al die redflags…maar zo zie je maar weer het kan toch!

Wel een rare manier maar toch :smile:

1 like

Toch leuk om te horen dat er een enkeling is die het weer een beetje goed maakt voor de meerderheid die het verpest :grin:

Veel draagplezier van deze leuke Seiko duiker :+1:t2:

1 like

Leuk ding Daniel!

Heb je wel gelezen wat er staat? Hij mocht eerst het horloge testen alvorens hij hoefde te betalen.

Het is een strakke actie van de verkoper.

2 likes

Natuurlijk heb ik het gelezen anders reageer ik niet.

Maar als iemand mij een horloge wilt sturen zonder dat ik hoef te betalen…ook nog in het engels… nee dan haak ik af.
Gewoon omdat ik het niet vertrouw die mijn adres gegevens te geven.

En achter af gezien is alles goed gegaan en is het een super strakke actie van de verkoper, eens.

2 likes

Want boeven zoeken at rondom Seiko fans om te beroven? :sweat_smile:

2 likes

Tja dat dachten heel veel mensen eerst ook met ohhh even 1 cent overmaken…
Er kan overal wat achter zitten.

1 like

Welke red flags ?
Hij krijgt zonder te betalen een horloge toegestuurd en hij moet maar kijken of het iets is…
Daniël had m ook naar een PostNL afhaalpunt kunnen laten sturen btw.

1 like

De manier van verkopen, Engels, fancy foto’s.
Ik zelf zou er niet mee doorgaan. Als jij dat wel doet is dat prima toch.

Nogmaals vind ik het mooi dat @koekoek het horloge heeft gekregen en betaald heeft, al met al is het een top verhaal! :grinning:

2 likes

Ah, die man zal hem gescreend hebben in google en gedacht ‘ach dat is @koekoek, die Seikozot, dat komt wel goed’ :joy:

6 likes

Is het horloge niet van diefstal afkomstig? Ik vertrouw het nog steeds niet hoor

Haha wat mooi! Goed dat dit soort dingen ook gedeeld worden. Mooie Seiko, veel draagplezier!

Ik vind het alsnog een aparte manier om zaken te doen, kosteloos een horloge opsturen om dan maar te kijken of het wat is. Wie hier zou dat ook doen met een degelijk horloge? Ik denk vrij weinig mensen.

Ik vind het een hele mooie aanwinst hoor daar niet van, maar er komen wel een hoop vraagtekens bij me op.

1 like

Ik zou dus ook niet mijn adresgegevens op deze manier afgeven.

1 like

Geen reden om dat te vermoeden. De verkoper leek verder gewoon legit en heeft nu ook wat foto spulletjes te koop staan zie ik.

Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die in uithoeken wonen, genoeg mensen die in Groningen, Nijmegen. Enschede of Maastricht wonen. En ook genoeg mensen die hier niet geboren zijn en dus geen Nederlands spreken. Zn Engels was trouwens wel prima.

Kwam vooral door het feit dat het horloge niet liep en een nieuwe batterij nodig had. Daar twijfelde ik over want het is altijd een gok. En toen stelde hj dat voor.

Heb dit 1x eerder gehad via het Seiko forum. Die kerel zei ook kijk maar of hij bevalt en dan kan je hem betalen. Die heb ik destijds wel terug gestuurd omdat hij niet lekker liep bj het aankomen. Dat is ook niet zo gek als hij hem in een bubbelenvlope had gegooid en op de post gedaan had (letterlijk er gewoon in gegooid zonder enige verdere bescherming.).

Dat moet je altijd geven aan iemand als die wat wil opsturen. Ook als je hem eerst betaalt.

Als ik @koekoek was zou ik geen oog meer dicht doen en de woning niet meer verlaten voor de nieuwe hond thuisbezorgd is !

2 likes

Maar - je had toch al een Seiko?

:innocent::+1:

8 likes