Voordeel in Belgie is als een koper reageert op een advertentie er ook een email verschijnt en kun je de status van de koper ook zien. Ook kun je zien alle opmerkingen die anderen met de persoon hebben ervaren. Dus bij mij 48 keer perfect . één zaagkop, die had printer gekocht en hij kon ze niet instaleren. Na 4 uur is het hem gelukt en hij nam mij dit kwalijk. Misschien ook een Nigeriaan???
Enfin, wat ik wil zeggen is dat tweedehands veel transparanter is op dit vlak.
Dat is tegenwoordig ook bij Marktplaats en ik kijk daar ook wel naar.
Zal wel niet lang meer duren voordat je die ook kan kopen.
En oplichters maken vaak gebruik van accounts die al jaren actief zijn en dus misschien ook wel een positieve beoordeling hebben.
Die houden we er in!
Ik krijg net een bod van iemand , maar waar kan ik zien, wie hij is en waar hij woont???
Marktplaats heeft ook een dergelijke functie, kun je ook beoordelingen aan elkaar geven.
Helaas krijg ik ook een paar ‘slechte’ recensies door wat mensen die hun zin niet kregen, jammer.
Ja beoordelingen geven, maar die zijn nu niet zichtbaar bij zijn bericht van hallo ik bied 275 euro.
Op Marktplaats? Als ik op de website/app bij het bericht over het bod klik op de gebruikersnaam zie ik hoe lang deze persoon lid is, waar hij/zij woont (voor wat het waard is) en hoeveel recensies hij/zij heeft.
GEWELDIG whahahha
Heerlijk ook om op Marktplaats domme reacties op dit soort advertenties of onzinbiedingen te geven.
De enige reden dat ik dat platform nog gebruik voor horloges te verkopen is om wat mensen op de kast te jagen .
Maar wie weet zit er wel een serieuze tussen.
De truc hier is om niet te veel te communiceren met een persoon. Doe ik sowieso niet als het bod me niet aanstaat. Als er iets van 3 x (onder voorbehoud) over en weer is gecommuniceerd kan je een recensie geven. Daar moet je dus mee oppassen.
Klopt, ik probeer er ook mee op te letten, soms is het onmogelijk
Overigens, het lijkt zo te zijn dat als jij geen sterren terug geeft de ‘recensie’ van de ander ook niet zichtbaar wordt.
Dank dank, deze is echt geweldig!
Marktplaats scum ?
Hehe, zo kreeg ik eens zo’n standaard smsje van een 06-nr of ik Whatsapp wilde gaan gebruiken compleet met ingekorte link. Dus ik dacht dat het spam/scam was en ik reageerde “Opbokken met die onzin”. Bleek het mijn digibete schoonmoeder te zijn die mij op een heel omslachtige manier aan haar Whatsapplijst wou toevoegen. Kreeg ik een boze sms terug. Werd me niet in dank afgenomen
OT: Bij dergelijke verhalen moeten alle alarmbellen tegelijk afgaan!