Jamet
7 maart 2019 om 08:27
1
Goedemorgen allen,
Pas op! Zojuist dacht ik toch een mooie deal gemaakt te hebben maar het tegendeel bleek waar te zijn. Wellicht nog halfslapend ben ik bijna in een Marktplaats scam getrapt.
Het gaat om de volgende advertentie:
Volgens MP twaalf jaar lid… uhuh, volgens de bank een bekende oplichter
5 likes
Zulu
7 maart 2019 om 08:32
2
Top, hier kunnen we wat mee. Voortaan geen TH meer kopen op marktplaats, allemaal oplichters
7 likes
Ik ga het onthouden.
@jamet , hoe ging de scam?
2 likes
HanDavinci:
de scam
Ik ben er ook bijna ingetrapt. Ik vroeg hoe ik kon betalen. Toen zei die vent ‘@jamet Nigeriaanse dollars natuurlijk, via Western Union’.
Toen haakte ik af.
8 likes
Spoon1
7 maart 2019 om 08:40
6
Want🤔 Nigeriaanse dollars is toch ook geld.
1 like
Jamet
7 maart 2019 om 08:42
8
Was achteraf best wel een duidelijk geval. Nigeriaan wiens neef in geldnood zat. Hij was al zijn waardevolle spullen aan het verkopen zodat hij zijn neefje kon helpen. Tevens kreeg ik er een gouden datejust bij voor dezelfde prijs. Snap niet dat het om een scam ging … zonder dollen, leek mij verstandig andere mensen ervan te weerhouden met deze man ik zee te gaan vandaar de post
1 like
Wat is nou wel of geen dollen?
Het is mij nog steeds onduidelijk op welke manier deze persoon jou zou oplichten.
Jamet
7 maart 2019 om 08:47
10
Als het overmaken niet lukt omdat de bank het als een fraudeur in het systeem heeft staan lijkt me het een duidelijk verhaal
1 like
Jamet:
Marktplaats
Jamet:
Nigeriaan
Jamet:
geldnood
Jamet:
neefje kon helpen
En dan alsnog geld proberen over te maken?
5 likes
Ah oke. Dus niet iets wat je van tevoren wist. Advertentie staat nog steeds op marktplaats, heb je melding gedaan?
Dit is meer een scam van je eigen hersens.
Te mooi om waar te zijn -> hebzucht
1 like
Vinner
7 maart 2019 om 08:57
17
Tag Heuer is verkocht! Toch een goede deal dus:
2 likes
Jasper
7 maart 2019 om 09:04
18
Over Nigeriaan gesproken… Ik heb ook wat te koop staan op marktplaats, en iemand vroeg of ik het horloge naar zijn zoon in Nigeria kon sturen.
Jamet
7 maart 2019 om 09:05
19
Ja is toch niet zo raar? Krijg regelmatig hele leuke mailtjes van Nigerianen in nood, maak altijd wel wat over om ze te helpen
3 likes
Jasper
7 maart 2019 om 10:10
21
Die is echt geweldig inderdaad