Hallo Allemaal,
Van de week alweer geslaagd voor een leuke koop, weer 2 horloges worden welkom geheten in de collectie. Dit keer zijn het 2 klokjes waar ik er nog geen van had, goudkleurige namelijk en een van de de 2 is ook nog eens een regulator.
Het gaat allemaal om een Elysee Regulator en een Cerutti 1881 Quartz Chrono. Beide klokjes zonder enige papieren of dozen maar na betaling kwamen ze netjes binnen in een bubbel envelop.
Bij nadere inspectie bleken de klokjes in goede staat te zijn, alleen bij de elysee is het goudkleurige wat verkleurd (enig idee hoe ik dit nog kan bijwerken?). Echter de volgende dag toen ik de Cerutti pakte merkte ik iets speciaals op, 1 van de chrono wijzertjes lag onder in de kast! Bij een 2e hands klokje vind ik een krasje of plekje echt niet zo erg maar een wijzer eraf is natuurlijk een ander verhaal.
Ik heb contact gezocht met de verkoper en het probleem uitgelegd met een foto erbij. Ik kreeg een reactie terug dat hij het vervelend vond en dat ik het horloge terug kon sturen (heel netjes al). Ik vroeg hem of ik een prijs opgave van reparatie mocht vragen aan mijn lokale juwelier om zo te kijken of ik hem kon laten maken ipv terug sturen. Dit vond hij prima. Bij navraag bleken de kosten maar 10 euro te zijn, ik heb gevraagd of hij deze wou vergoeden en ja hoor dat vond hij prima! Hij heeft het geld gelijk over gemaakt en alles was weer geregeld. Dit soort acties maak je natuurlijk niet vaak mee en ik was er dan ook zeer dankbaar voor.
Al met al toch weer een positief verhaal met als rode draad: neem altijd contact op met verkoper wanneer je het ergens niet mee eens bent, ook al denk je niks los te krijgen je weet maar nooit.
Nu dan even een beschrijving van de horloges
- Cerutti 1881 Quartz Chrono Rosé goud. (10027-1)
Mooi afgewerkt klokje met een zwitsers ronda 5030D quartz uurwerk. Wanneer je een horloge 2e hands koopt staan de chrono wijzers vaak helemaal schots en sheef en dat was bij deze ook het geval, normaal stel ik deze altijd even snel bij maar bij dit Ronda uurwerkje werkte dit net even anders. Heb er echt even de handleiding bij moeten zoeken om de juiste knoppen combinatie en kroon stand te vinden. Goed, naar een tijdje rommelen ook weer gelukt! Horloge beschikt ook over een mooie vouwsluiting waardoor zelfs de leren band ook nog in zeer goede staat is.
Hier even wat fototjes van het resultaat!:
- Elysee Regulator
Weer een leuk en speciaal exemplaar. Ik heb nog nooit een regulator gehad maar vond ze er altijd wel speciaal uitzien. Deze is ook erg leuk. Het uurwerkje is een automaat maar ik heb geen idee uit welke productie schuur deze komt :). Ik had er nog nooit een gezien met zowel een knopje aan de ene zijkant om de datum te verstellen en 1 knopje aan de andere kant om je 24 uurs wijzer te verstellen. Wel erg makkelijk in ieder geval.
Het klokje heeft ook nog eens een leuke zichtbodem en leuk gedecoreerde rotor.
Weer een paar foto’s:
En een paar foto’s samen:
En zoals bij alle delen van dit onderwerp. Mocht je een van de klokjes heel graag aan je collectie toevoegen schroom dan niet om me een PB’tje te sturen, ook ruilvoorstellen zijn altijd welkom. Ik geniet ervan om leuke klokjes te kopen en dit topic te schrijven dus er zit altijd beweging in mijn collectie.
Ik hoop jullie weer een leuk topic te hebben geboden.