Marktplaats zooi enzo

Jammer, vroegah was Marktplaats een plek waar je nog betrouwbaar aan kon kopen of verkopen. Het wordt steeds meer een plaats waar de grootst mogelijk rotzooi wordt aangeboden, helaas.

Deze week meegemaakt: ik heb een model Seiko te koop staan dat echt in nieuwstaat verkeert. Krijg ik eerst wat onzinbiedingen van iemand uit Duiven. Uiteindelijk wilde hij er dan de gevraagde prijs voor betalen, maar vroeg er gelijk bij of ik niet net zo’n model erbij wilde inruilen…
Dus gevraagd: goh, als u er al een heeft, waarom wilt u dan die van mij kopen? Nou, was zijn verklaring, die van mij is zwaar beschadigd en ook het alarm werkt niet meer. Omdat ik geen goed gevoel had bij deze koper, heb ik mijn horloge niet aan hem verkocht.

En wat schetst mijn verbazing: kom ik die beschadigde klok die hij al had vandaag tegen op Marktplaats -met wat wazige foto’s- waarvoor de hoofdprijs wordt gevraagd, zonder vermelding van het feit dat het alarm niet werkt. Ik vind dat kwalijke praktijken.

Het is dat je op MP redelijk wat kijkers krijgt, anders hoef ik eigenlijk niet meer zo.

Helaas staan er ook nep Velatura’s op, met gebruik van foto’s van echte,.

Meen je dat? Is dat niet meldenswaardig bij MP zèlf?
Dat is helemaal oplichting.

En Hublot, Audemars-Piquet, Breitling etc…

En wat Rolexjes zo hier en daar…

Kom op, dit weten we toch al jaren?

hcptdg Schreef:

Inderdaad. En vroeger op de advertentiebriefjes in de supermarkt, of in de viavia stond ook niet altijd alles.

Vroeger alles beter? Welnee, vroeger was gewoon veel hetzelfde.

1 like

hcptdg Schreef:

Klopt helemaal, de laatstgenoemde merken kan ik “begrijpen” met de nadruk op de aanhalingstekens.
Maar dat je nu ook al op moet passen dat je een nep Seiko kan kopen:(

watchagain Schreef:

hcptdg Schreef:

Klopt helemaal, de laatstgenoemde merken kan ik
"begrijpen" met de nadruk op de aanhalingstekens.
Maar dat je nu ook al op moet passen dat je een
nep Seiko kan kopen:(

Als een merk niet wordt nagemaakt is het geflopt. En Seiko is niet geflopt.

hcptdg Schreef:

watchagain Schreef:

hcptdg Schreef:

Als een merk niet wordt nagemaakt is het geflopt.
En Seiko is niet geflopt.

Eens, maar ik bedoel eigenlijk dat je bij aanschaf van eerdergenoemde gerenommeerde merken extra alert bent op nep en je inleest op b.v. fora als dit.
Bij een Seiko Velatura verwacht je dit niet en kan je er dus intuinen.
De winst is bij de aanbieder natuurlijk kleiner, maar het volume waarschijnlijk groot, waardoor het toch weer lucratief is, droevig!

Er worden ook regelmatig twijfelachtige Panerai’s aangeboden voor rare prijzen, du niet de gebruikelijke replica prijs tussen de 75 en 150 euro maar 650 euro 1650 of meer, ik ben bang dat mensen denken dat je voor 1650 een echte kan kopen en dan is het wel heel erg kwalijk!

Als je op marktplaats wat plaatst kun je dat verwachten.
Trouwens er genoeg heren/dames van het forum die toch regelmatig adverteren op marktplaats. Kijk we zijn allemaal hollanders en gek op een koopje toch ??.

Inderdaad, een koopje is niks mis mee. Maar met oplichterij wel, dat hoort niet.

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met marktplaats wat de horloges betreft.
Grt,
L.R.

Ik heb zelf meerdere malen meldingen gemaakt van replica’s of niet betrouwbare verkopers. Ik heb werkelijk nog nooit enige response gehad van Marktplaats.

Kennelijk gaat het bij marktplaats niet om betrouwbaarheid en kwaliteit van de aangeboden goederen wat ik zeer opmerkelijk vind! Onderaan de marktplaats pagina prijkt het mooie logo van EBAY. Kennelijk is de veiligheids strategie van EBAY nog niet overgekomen naar Nederland. Waar je bij EBAY goed wordt gecontroleerd (telefoon nr./bank gegevens) en het aanbieden van een replica uit den boze is zo lijkt er bij Marktplaats een vrijbrief om er neer te gooien wat je maar wenst… zolang er maar betaald wordt!
Het enige positieve punt vind ik tegenwoordig dat er betaald kan worden met Paypall waardoor er nog tot op zekere hoogte consumenten bescherming plaats vindt.

Daarnaast vind ik de website tegenwoordig zo commercieel geworden dat je getorpedeerd worden door aanbiedingen van bedrijven en de kosten voor een advertentie behoorlijk hoog zijn. Ik hoop dat we met z’n allen een beter alternatief zulen ontdekken voor de toekomst.

Voor zover mijn frustratie :slight_smile:

Zalig kerstfeest ;)!

EvolutioNL Schreef:

Ik heb zelf meerdere malen meldingen gemaakt van
replica’s of niet betrouwbare verkopers. Ik heb
werkelijk nog nooit enige response gehad van
Marktplaats.

Kennelijk gaat het bij marktplaats niet om
betrouwbaarheid en kwaliteit van de aangeboden
goederen wat ik zeer opmerkelijk vind! Onderaan de
marktplaats pagina prijkt het mooie logo van EBAY.
Kennelijk is de veiligheids strategie van EBAY nog
niet overgekomen naar Nederland. Waar je bij EBAY
goed wordt gecontroleerd (telefoon nr./bank
gegevens) en het aanbieden van een replica uit den
boze is zo lijkt er bij Marktplaats een vrijbrief
om er neer te gooien wat je maar wenst… zolang
er maar betaald wordt!
Het enige positieve punt vind ik tegenwoordig dat
er betaald kan worden met Paypall waardoor er nog
tot op zekere hoogte consumenten bescherming
plaats vindt.

Daarnaast vind ik de website tegenwoordig zo
commercieel geworden dat je getorpedeerd worden
door aanbiedingen van bedrijven en de kosten voor
een advertentie behoorlijk hoog zijn. Ik hoop dat
we met z’n allen een beter alternatief zulen
ontdekken voor de toekomst.

Voor zover mijn frustratie :slight_smile:

Zalig kerstfeest ;)!

+1(tu)

EvolutioNL Schreef:

Het enige positieve punt vind ik tegenwoordig dat
er betaald kan worden met Paypall waardoor er nog
tot op zekere hoogte consumenten bescherming
plaats vindt.

en dat paypal puntje waar je nogal waarde aan hecht: gooi dat ook maar overboord.
Paypal gebruiken binnen NL staat zo ongeveer garant voor oplichting, voor internationale betalingen is 't een goed systeem.

Mee eens. Ik heb jaaaaaren geleden al diverse malen melding gemaakt van bepaalde oplichters, doen ze helemaal niks mee. Marktplaats schijnt niet te snappen dat dit op de langere termijn uiteindelijk tot hun ondergang zal leiden.

Het is gewoon wachten tot een beter alternatief, en dat gaat er zeker komen is mijn overtuiging. Bij eBay loopt het ook al niet meer zo lekker. Oorzaak o.a. de veel te hoge kosten en wisselkoersen die ze rekenen. Wordt uiteindelijk door de gebruikers toch afgestraft.

Idd een aparte wereld, deze is ook leuk.

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/overige-accessoires/m628315432-seiko-horloge.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Moet alleen een nieuw batterijtje in deze seiko 5

Grappig, is precies dezelfde Seiko 5 die ik in 1991 nieuw kocht voor 175 gulden.:slight_smile:

Heb altijd prima zaken gedaan op Marktplaats,maar dat waren dan ook geen horloges.B)-

gr Ron