Marriages.... Uw mening aub

Geachte forumleden,

Met de huidige mode van forse horloges ben ik aan het overwegen om een tot polshorloge omgebouwd (antiek) zakhorloge aan te schaffen, ook wel marriage genoemd (maar volgens mij valt er wel wat meer onder die term). Om een beetje in te schatten of dit een slimme aankoop zou zijn wou ik onder U de mening even peilen. Dus: wat vindt U van antieke zakhorloges die thans als polshorloge gedragen kunnen worden?

bij voorbaat dank!

ik heb er niet veel verstand van maar ik zie er nog wel eens 1 van andre voorbij komen…en die zijn super…

Zoals welke dan, kun je wat linkjes geven?

op de woensdag komen ze nog wel eens voorbij…andre zal ze posten…en dat scheelt mij veel zoek werk :wink:

moet je andre vragen die heeft een aantal marriages.

Af en toe loop ik tegen een mooie Marriage aan,met voor mij een goeie kastmaat 42mm - 47mm
er zijn heel veel lelijke marriages te koop, met opnieuw opgemaakte lelijke wijzerplaten :frowning:
met extreem grote kasten van 50mm + of gewoon lelijke kasten , met de opwindkroon op 12 uur , lelijke fantasie wijzers ,
idiote prijzen van duizenden euro’s enz enz

dit heb ik het laatste jaar bij mekaar gescharreld ;

2 IWC marriages 46mm met emaille wijzerplaten en glazen achterwand

IWC 46mm en een Angelus 8day alarm 44mm met custombuild wijzerplaat, achterkant gesloten.

Glashutte 47mm emaille wijzerplaat, doorkijk achterkant

Omega 45mm 18K met originele dichte achterdeksel,

Omega 46mm chrono monopusher ook met dichte achterdeksel

Tiffany 42mm met een Patek caliber , emaille wijzerplaat en open achterkant.

ik heb nog zo’n Patek caliber met Tiffany wijzerplaat liggen om daar nog zo’n zelfde marriage van te laten maken.

groot nadeel van een marriage; ze zijn niet echt shockproof , en ook niet waterdicht .

ik vind ze wel heel mooi, die marriages

groet André

ziet er super uit (tu) …