Martu vs B&R vs Colareb vs Crown and Buckle etc... (leer)

Kortom: wat is jouw favoriet als het op “affordable” leren banden aan komt (ik denk hier aan 30-70 euro)

Ik heb zelf enkel ervaring met Hirsch; nog nooit een Horween bandje of dergelijke gehad, maar ben er nu wel over aan het denken om iets hoger in prijsklasse te gaan.
Heb zelf een C&B & Martu bandje onderweg

Bedankt!

2 likes

Voor dat budget laat ik liever een band op maat maken door een van de bandenbazen 's-forums :wink:

2 likes

Hirsch, Rios, no-name, Colareb, Hadley & Roma allemaal gehad en ze maken allemaal banden die prima bevallen of iets minder. Dat zit 'm niet in kwaliteit, maar voor mij in kleur.

Ik ben er inmiddels uit dat het beter is om bij een bandenboer langs te gaan met een horloge, zoals in Utrecht, met hun grote assortiment, omdat internetfoto’s zelden laten zien hoe de kleur gaat zijn.

Colareb is een goede uitzondering, die leveren kleur-echte banden zoals ze ze fotograferen.

3 likes

Kleur-echt is niet alleen fotograferen maar ook bijvoorbeeld je monitor enz… en leer is een natuurproduct dus dit kan al een beetje afwijken één reeks tov een andere reeks. Daarom kan inderdaad het kleur soms afwijken van wat je dacht te bestellen.

1 like

Aan de onderkant van dit prijsbereik ben ik erg tevreden over Geckota bandjes, met name de vintage look categorie. Erg soepel en mooie kleuren.

2 likes

Daar ben ik me van bewust, dus afwijkinkjes hier en daar: Prima. Als de foto/render echter als een lul op een weduwnaar slaat wanneer ik het uiteindelijke product ontvang wordt ik ietsje linker.

Ik blijf er dus bij dat Colareb z’n kleur-balans van de foto’s beter op orde heeft dan bijvoorbeeld Hirsch. De eerste durf ik blind te bestellen, terwijl ik bij Hirsch door schade en schande heb geleerd het in het echt te gaan bekijken of heel veel foto’s door te nemen.

1 like

Natuurlijk zal de ene er beter in slagen om z’n kleuren op orde te hebben dan de andere, ik bedoelde maar het is niet omdat op jouw scherm er iets goed uit ziet dat dat bij mij ook noodzakelijk zo is. En inderdaad onlangs ook nog een Hirsch bandje binnen gekregen dat aanzienlijk donkerder was dan op de foto (daarom niet lelijker… maar ja :wink: )

1 like

Nu heb ik wel met de kleurtemperatuur en de instelligngen van m’n scherm zitten rommelen omdat ik witbalans en de mate van saturation belangrijk vindt. Ik houd van iets donkerder ogend beeld wat op veel mensen als flets overkomt, maar wat de realistische kleurtemperatuur benaderd.

Dat de instagram generatie gewend is aan van het scherm spattende Disney-paletten is mij een doorn in het oog. :slight_smile:

Kleur is een interessant onderwerp. Voor diegenen die ze kunnen waarnemen.

1 like

Kleur is een heel interessant onderwerp maar dat zou ons volledig off topic brengen en dat willen we niet :wink:

2 likes

Ik ben wel te spreken over Rios qua prijs kwaliteit.
Mooi leer, strakke afwerking vaak ook met gelakte zijkanten.
En ze blijven er lang als nieuw uitzien.

Voor het wat goedkopere segment vind ik Fluco en Meyhofer behoorlijk goed.

3 likes