Goedenavond mede Forum leden,
Ik zal mijzelf even voorstellen ( na een jaar lid zijn). Ik ben Martijn, bijna 40, heb in alle windstreken van Nederland gewoond, en nu al zo’n 12 jaar onder de rook van Rotterdam woonachtig.
Mijn interesse in klokken is denk ik begonnen toen ik een jaar of 5 was, en ik mijn opa bezig zag met het repareren van zijn Hermle wandklok.
De interesse in klokken is nooit meer weg gegaan.
Op mijn 16de mijn eerste Fossil ( foto’s na het verhaal, anders leest niemand meer verder) gekocht, na het behalen van mijn brommer rijbewijs. Daarna een traditie gemaakt van het kopen van een horloge bij bijzondere gelegenheden. Het nadeel hiervan is, dat je nooit een horloge weg kan doen. Dus vandaar dat mijn collectie vooral massa is maar weinig kassa.
Ik heb weinig met specifieke modellen, ik koop een horloge omdat ik het op dat moment mooi of leuk vind. (Van Certina tot Fossil, en van Seiko tot Earnshaw) Zoals die lelijke gouwe Optima, die ik gekocht heb voor een verkleedfeest.
En soms word je ontzettend verrast door je schoonvader met een ‘echte’ Rolex, omdat hij mij zo waardeert…. Ben ik mooi ingetrapt.
Heb nog steeds de hoop dat hij uit schuld gevoel zijn Breitling Navitimer een keer overdraagt dat is op dit moment mijn doel, om die te bemachtigen. (Of van hem of zelf kopen)
Mijn favoriet op dit moment uit mijn eigen collectie is de Maurice Lacroix die ik hier enkele weken geleden heb aangeschaft.
Mijn dochter van 6 heeft de smaak ook te pakken met haar inmiddels 4 horloges in de collectie, dus de cirkel is weer rond
Mijn volgende doel is meer te leren over de werking van de verschillende horloges, en ze eens te bestuderen intern. Maar met alle kennis/hulp hier moet dat vast goed komen.
En eens leren om je klokje fatsoenlijk op de foto te krijgen is ook nog een dingetje.
Hierbij wat kiekjes van de Massa: