Massieve band

Hallo,
Ik heb “een lange tijd” het volgende horloge: http://www.seiko5.nl/snz400/2.jpg

Ik wil hem een nieuwe bandje geven, mijn voorkeur gaat uit naar een masief bandje. Dus geen gevouwen.

Ik heb gekeken op http://www.chronograph.com en een aantal duitse sites maar ik wordt overspoeld met alle mogelijkheden. En wordt er gek van.

Weet iemand een massief bandje voor een ronde kast (het liefst van seiko met dubbele sluiting)?

Heel veel dank

Dat gaat een probleempje geven.

Veel seiko’s kunnen alleen voorzien worden van de originele stalen band of een mooie lederen band. Wil je wisselen naar een andere stalen band kun je alleen een band nemen met een recht eindstuk, met een grote opening tussen kast en band als resutaat.

Moet het netjes passen met de juiste eindstukjes heb je de band voor dat type seiko nodig of je moet zelf wat huisvlijt aan de dag leggen om een en ander passen te krijgen, meestal is dat resultaat niet zo super…

Gezien de vriendelijke prijs van een dergelijke seiko…of een lederen band eraan…of een komplete nieuwe met stalen band, vermoed niet dat ie leverbaar is met een massieve stalen band.

Neem een Seiko Monster of Samurai erbij…een betere band kun je voor het geld NERGENS kopen (tu)

Hallo,
Bedankt voor het antwoord! Ik ga nog eens opzoek en misschien moet ik maar gewoon een 2de seiko aanschaffen en dat wordt dan een monster!

Groetjes Paul!

Ik heb dat horloge in het staal te koop. Inderdaad met gevouwen schakels.

Een massieve oyster of presidential heb ik erbij, die kosten 50 euro. Deze heb ik niet in goudkleurig, dus ik kan je voor het afgebeelde horloge niet aan een band helpen. (Chronograph wel, ik weet niet of die solid zijn)

Ik zou er geen band van een monster op zetten (sluit niet aan bij de kast). De band van de Samurai past er niet op dus die valt ook af.

Hallo,
Dat was een misvatting van mijn kant, ik heb het horloge ook in 't zilver.
Ik zal ff op zoek gaan naar wat plaatjes en bij interesse en pm sturen.

Mvg,

robbie409 Schreef:

Ik zou er geen band van een monster op zetten
(sluit niet aan bij de kast).

Ik zou graag wat info over 't monster willen hebben. Om een beetje indruk te krijgen van de verhouding.

Hoe groot is de diameter van het glas?
Hoe groot is de diameter van de ring die er op zit?