Dit is een bericht wat ik op facebook tegen kwam van Kalle Slaap en wat leuk is voor geïnteresseerden; “Op verzoek van het festival “Ambacht in Beeld” ga ik 3 uur lang de diepte in op gebied van Uurwerktechniek en het horlogemakervak. Leuke kleine groep met ook nog ruimte voor eigen vragen. Er is nog plek”.
Thanks!
Gelijk ticket gekocht
Dat vind ik een prachtig initiatief… Baal dat de familieagenda al wat anders heeft staan.
Toch niet midden in de nacht he?
Leuk! Zou graag zijn gegaan ware het niet dat ik ‘oppas-dienst’ heb
Overwoog mijn kinderen mee te nemen… Maar denk dat die meer in de techniek van de ipad geïnteresseerd zijn…
Wat leuk om deze topic hier tegen te komen! Heel attent @renzie, dankjewel.
We gaan inderdaad 3 uur lang de diepte in over de werking van een uurwerk, ik begin op beginnersniveau en al snel neem ik jullie op sleeptouw om echt op gevorderde niveau te eindigen over de Zwitserse Ankergang. Er is alle ruimte om zelf vragen te stellen. Je gaat je collectie echt nog veel meer waarderen als je exact weet wat er van binnen gebeurt.
Ik behandel het echappement, oorsprong en ontwikkeling van de Zwitserse Ankergang en Co-Axiaal en de automaat.
Geschiedenis, Theorie, achtergrond, ontwikkeling en toekomst.
Ik werk nu aan modellen die duidelijker zijn als degene die ik gebruik op Vakschool Schoonhoven.
Leuk om jullie te ontmoeten, hopelijk tot dan!
Vriendelijke groet,
Kalle Slaap