Mat maken van draaibare bezel

Ik wil de draaibare bezel van bovenstaand horloge mat maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb je hier speciale benodigdheden voor of kan dit ook gewoon met huis , tuin en keuken materiaal? Als ik met een fijn schuurpapiertje de bezel opschuur gaat dit dan het beoogde effect geven?

Wil je het metaal mat maken of wil je dat de kleuren van de insert wat valer worden?

Is dat een keramieke of aluminium bezel insert?

De kleuren wil ik wat valer hebben. Het is nu een behoorlijke mettalic look

Volgens de beschrijving van het horloge is het keramiek maar ik heb zelf het gevoel dat het aluminium is

Als het een keramische bezel is gaat het niet lukken.

Als het een aluminium insert is dan kun je wat met verdunde bleek experimenteren.
Anders je insert ff een paar weken op het dak leggen tot het gewenste resultaat, dat werkt ook wel.

Zo ziet het er wel uit.
Klein bakje met pure bleek in de zon en hem er dan inleggen.
Met een gebogen haakje van een paperclip ofzo eruit vissen en afspoelen met water.

Eerst 1 minuut proberen en dan het resultaat bekijken. Daarna voorzichtig iets langer want het gaat ineens heel snel is mijn ervaring.

Als het keramiek is gaat het niet werken.

Wie doet zoiets nu?

2 likes

Dikke bleek en plons.
Ja, echt dat werkt. (alu)
Check wel regelmatig zodat de kleuren niet te vaal worden.
Succes! :+1:

Groetjes. :+1:

5 likes

1 like

wel eerst afnemen…

Update: ik denk toch dat de insert bezel van keramiek is. Ik heb de bezel in een bakje met bleek gelegd , er is totaal geen verkleuring. Helaas.