Materiaal horlogemaker

Voor m’n amateurwerkplekje thuis wat uit te bereiden zoek ik nog volgende dingen:

Ik kan alles uiteraard ook nieuw kopen, maar ik probeer hier eerst even :slight_smile:

Alvast bedankt!

1 like

voorzichtig upje… :slight_smile:

Niemand die hiervan af wil?

Deze 2 zouden beter met enkele studie genoten gedeeld kunnen worden. Zeker Lubeta ga je anders nooit van je leven op krijgen voor dat enkele reverse wiel.

1 like

Wijzerzetter is de moeite niet waard.
Probeer eerst eens een plastic pincet, dat werkt uitstekend en je hebt meer bewegingsvrijheid om de de stand van de wijzers exact te manipuleren.
Zo’n plastic pincet kost bijna niets en werkt fijner.

1 like

Wat is een Horia tool? Horia maakt veel verschillende soorten dingen :sweat_smile:

1 like

Wijzerszetten met een pincet is niet bepaald de manier. Als je het dan toch zonder de zogenaamde “trumpet tool” wil doen neem dan op z’n minst losse wijzer zetters.

4 likes

Met horia tool wordt normaal gesproken verwezen naar een “jeweling tool”, Nederlandse term ken ik niet😅
Die ziet er normaalgesproken ongeveer zo uit, hier zijn dan nog weer enkele variaties op te vinden
s-l1600

3 likes

Voor mij wel. Ik heb minstens duizend wijzers geplaatst met een plastic pincet.
Dus genoeg handigheid om ze precies goed te zetten.
Ingewikkeld is niet altijd beter.

4 likes

Deze (de ali variant) gebruik ik ook, prima spul.

1 like

Het is inderdaad de jeweling tool. (Chinese kloon…) die ik zoek, uiteraard inclusief de ponsjes. :slight_smile:

Als ik ze binnenkort niet vind via HF, kan ik alles uiteraard gewoon nieuw kopen… maar ik probeer toch graag eerst even via deze weg. :slight_smile:

Stenenpers

5 likes

Neem eens een kijkje op
Spareparts-watches.com. .

Verzending vanuit Nederland

Wat is er ingewikkeld aan de 3 verschillende pennen om wijzers te zetten? Zou een plastic pincet ook niet aanraden, te weinig controle.

Als het echt goedkoop moet maar wel veilig > penhoutje dat nieuw is kun je 2 verschillende gaatjes in de uiteinden boren of kan zelfs met een schroevendraaier van bijvoorbeeld 0,8 en 1,4 mm. Wel het stof eruit blazen :wink:

1 like

Even een upje.

De kastopener heb ik zelf ondertussen nieuw aangeschaft, al de rest zoek ik dus nog :slight_smile:

Ik voeg graag ook nog toe: Kluber P125 chronogrease … mocht iemand dit nog hebben staan :slight_smile: