In mijn zoektocht (na ja, zoektocht…) naar een fijne Tissot Gentleman, kwam ik onderstaande tegen. Eerst dacht ik “een Chinese rip-off”, maar de dial zegt ‘Swiss made’.
Blijkbaar zit deze club ook in Zwitserland (ik wilde CH tikken, maar dat is in dit verband wat verwarrend) en lijkt het redelijk authentiek.
Maar dan die prijs, ok het is quartz maar dan nog.
Op het forum kon ik er niet veel over vinden. Alleen een topic van ruim 10 jaar oud.
Hoewel ik toch voor een échte Tissot ga, ben ik toch erg benieuwd! Wie weet er meer van?
Tja, het is wat teren op een meer roemrijk verleden ben ik bang: ze waren bekend om flieger chrono’s die ze in de zestiger jaren maakten voor de Franse luchtmacht, ook werkten ze met/voor Brequet aan chrono’s. Nu zijn het vooral goedkopere quartz modellen, die ik weinig onderscheidend meer vind.
Ik heb een heruitgave, als Limited Edition, type XX, een handopwinder met een eigen uurwerk.
Niets ten nadele van de Gentleman (want dat vind ik zelf ook een leuk model) maar iemand bij Tissot heeft ook goed naar een Rolex Oyster Perpetual gekeken…
Ik vind zelf de groene erg fraai, die cross hair dial vind ik tof. Hij was een kanshebber dit jaar, samen met een groene Seiko Sharp Edge, maar beiden konden niet tippen aan een groene King Seiko. Truth be told - ik heb de Gentleman niet eens “in het echie” bekeken.
Nu pas wat gelezen en gekeken, masr eigenlijk is het best een sympathiek merk. Dat het geen deel uitmaakt van een grotere groep (ie Swatch), is misschien nig wel leuker ook….