Mathey Tissot

Goedemorgen!

In mijn zoektocht (na ja, zoektocht…) naar een fijne Tissot Gentleman, kwam ik onderstaande tegen. Eerst dacht ik “een Chinese rip-off”, maar de dial zegt ‘Swiss made’.
Blijkbaar zit deze club ook in Zwitserland (ik wilde CH tikken, maar dat is in dit verband wat verwarrend) en lijkt het redelijk authentiek.

Maar dan die prijs, ok het is quartz maar dan nog.

Op het forum kon ik er niet veel over vinden. Alleen een topic van ruim 10 jaar oud.

Hoewel ik toch voor een échte Tissot ga, ben ik toch erg benieuwd! Wie weet er meer van?

1 like

Of:

https://www.matheytissot.com/b2b/cms/1/history

Originele Mathey-Tissot bestaat ook sinds 1880 oid. Maakt elkaar niet veel. Tissot is een achternaam.

@Bernard heeft een mooie ouwe vintage.

Moderne spul zegt mij niet veel meer.

1 like

@GMTplus1 Rik kan je misschien meer algemeen vertellen over de kwaliteit van Mathey Tissot. Die had er ook één (weliswaar een ander model, maar toch).

1 like

“Vroeger was alles beter…”

22 likes

Tja, het is wat teren op een meer roemrijk verleden ben ik bang: ze waren bekend om flieger chrono’s die ze in de zestiger jaren maakten voor de Franse luchtmacht, ook werkten ze met/voor Brequet aan chrono’s. Nu zijn het vooral goedkopere quartz modellen, die ik weinig onderscheidend meer vind.
Ik heb een heruitgave, als Limited Edition, type XX, een handopwinder met een eigen uurwerk.

13 likes

Daar was ik al wel een beetje bang voor. Kreeg er zelf een behoorlijke ‘Pagani’-vibe van….

1 like

Niets ten nadele van de Gentleman (want dat vind ik zelf ook een leuk model) maar iemand bij Tissot heeft ook goed naar een Rolex Oyster Perpetual gekeken…

Via Amazon beduidend goedkoper

https://www.amazon.com/Mathey-Tissot-Rolly-Blue-Watch-H450ABU/dp/B07KL2H19D

Touché

Toch komt het een authentieker over dan de andere. Het zal vooral een gevoel zijn, de rest van de wereld maalt er niet om denk ik……

In het blauw staat een hele knappe mod obv Seiko delen in deze stijl. Misschien ook een overweging waard?

https://www.horlogeforum.nl/t/seiko-explorer-build-geinig-voor-weinig/486662

Thnx voor de tip, maar ik heb mijn zinnen op een gentleman gezet. Ik heb reeds een zwarte en wil een blauwe of zilvere erbij.

:ok_hand: Ik vind zelf de groene erg fraai, die cross hair dial vind ik tof. Hij was een kanshebber dit jaar, samen met een groene Seiko Sharp Edge, maar beiden konden niet tippen aan een groene King Seiko. Truth be told - ik heb de Gentleman niet eens “in het echie” bekeken.

Tja, dan wil je deze waarschijnlijk niet zien:

Beetje een gedoodverfde Gentleman opponent. Schitterend ding eenmaal in de hand. Zeker als je al een Gentleman hebt zou ik 'm overwegen.

1 like

Ahhhh, nee die wilde ik inderdaad niet zien…….! 🫣

Wat een fraaie dial :star_struck:! Nu weer aan het twijfelen

1 like

Nu pas wat gelezen en gekeken, masr eigenlijk is het best een sympathiek merk. Dat het geen deel uitmaakt van een grotere groep (ie Swatch), is misschien nig wel leuker ook…. :thinking::thinking:

1 like