30 jaar geleden (1994) mijn Maurice Lacroix Calypso gekocht voor toen 1400 gulden.
Ik zag m liggen en vond het een heel mooi horloge.
Nu nog vind ik het een mooi klokje. Doet het nog steeds prima, m’n zoon draagt 'm al jaren.
En nu z’n opvolger de Aikon automatic gekocht. Ook deze was ik meteen weg van en onlangs gekocht. Ik wist niet van deze Aikon af maar zag iemand ermee op een terras en ik dacht meteen dat is een ML.
Net zoals m’n oude klokje voelt ie precies hetzelfde. Heel blij mee en hoop 'm nog lang te dragen.
Heel leuk, dit lijntje naar het verleden. Welke maat heb je nu gekocht? Als ik de twee vergelijk heb ik toch een voorkeur voor de nieuwe stijl (hoewel nog liever ook zonder datum of met betere plaatsing/integratie). Die uit de jaren 90 is wat te frivool denk ik. Maar ik zou ook liever nou net een maatje in het midden hebben!
Ah, dus dan is er nog de 39mm. Integrated designs presenteren nee eenmaal vaak nog groter dan hun diameter suggereert, dus zelfs met 39mm is het waarschijnlijk groot voor mij.
Bekende van me had een Tudor Royal, en ik wees hem erop dat ik de Aikon (veel) mooier vond. De Royal vind ik wat te druk en vind de romeinse cijfers niet mooi. Hij was het dusdanig met me eens, dat hij ook de Aikon heeft gekocht nu.