Maurice Lacroix een beetje waarde vast?

Hallo,

Nou de titel zegt het al zijn de klokkies van Maurice Lacroix een beetje waarde vast, of kan ik beter doorsparen voor een merk met meer history zoals iwc oid?

De groeten maar weer, en bedankt alvast!

is een redelijk vast merk maar als je bedoeld voor investering maakt het niet veel uit wat je koopt

Ja investering, ik vraag me gewoon af of het horloge restwaarde heeft als ik hem op een gegeven moment wil inruilen op een ander klokje.

Tsjah, met zo’n instelling zou ik wat langer doorzoeken naar een model waar je echt verliefd op bent en weet dat je m eigenlijk altijd wel wilt dragen.

Maurice Lacroix is wel een horloge met waardevastheid. Het feit is dat de geschiedenis nog niet zo ver teruggaat als een IWC of JaegerleCoultre en daardoor wordt dit merk soms nog niet als volwaardig gezien. Althans, dit is mijn mening als ik de berichten zo lees. Zelf heb ik vandaag een ML Masterpiece Double Retrograde gekocht…een top klok waarbij je voor prijs kwaliteit verhouding veel horloge voor krijgt. Dus gewoon kopen :wink:

Waardevast bereik je meestal door een gebruikt klokje te kopen voor een mooie prijs. Die kan dan later vaak voor dezelfde prijs of meer weer weg. Je hebt dan ook het waardeverlies niet van nieuw naar gebruikt.
Of je moet een nieuwe klok niet dragen maar da’s vaak hééél moeilijk…
Jur

Ja ik ben ook naar 2de hands aan het kijken, maar uhm is Ml ook een merk waar replica’s van in omloop zijn, of vinden de heren oplichters dat niet de moeite waard?

Ja wachten op een model waar je echt verlieft op bent, er komen elk jaar zoveel nieuwe mooie modellen op te markt dat die liefde dan toch over gaat en je gaat verlangen naar een nieuwe klok, en ik ben niet in de positie om er dan een dure klok bij te nemen, dus dan zal er toch ingeruild moeten worden.

George Schreef:

Maurice Lacroix is wel een horloge met
waardevastheid. Het feit is dat de geschiedenis
nog niet zo ver teruggaat als een IWC of
JaegerleCoultre en daardoor wordt dit merk soms
nog niet als volwaardig gezien. Althans, dit is
mijn mening als ik de berichten zo lees. Zelf heb
ik vandaag een ML Masterpiece Double Retrograde
gekocht…een top klok waarbij je voor prijs
kwaliteit verhouding veel horloge voor krijgt. Dus
gewoon kopen :wink:

Ik zit ook te wachen op je foto’s !

zie mijn antwoord bij:

polshorloges: investering of niet?

NEE ML is niet waardevast.
Wil je een redelijke waardevastheid, koop gebruikt en koop een van de “grotere” namen op horlogegebied.
Voorbeelden hiervan (en ja ik zal er beslist een aantal vergeten): Rolex, Patek Philippe, Omega, Jaeger Le Coultre, A. Lange, Cartier(?), Audemar Piguet, Breguet, IWC, Panerai, Tudor, Breitling etc.

LET OP gaat het er om dat je bijna niets verliest op een horloge, ga dan naar de Hema of Blokker, de horloges zijn hier erg goedkoop en geven prima de tijd aan.

Gebruikt kopen is niet zo’n probleem, ga op zoek naar een goede handelaar in gebruikte horloges. Goede handelaren zijn er ook op dit forum genoeg te vinden (ervaringen met verkopers), kijk ook op rolexforum.nl en dezinvanluxe.nl

SUCCES