Ik dacht altijd dat ML (nooit zelf bestudeerd/onderzocht) een plakmerk horloge was.
Dat zegt ongetwijfeld iets over mij maar wel degelijk óók iets over de huidige bekendheid en “merkbeleving” (ik ben geen marketeer) van ML…
Hier ook een ML. Enkel gekocht voor een andere ‘liefde’. Was in veel opzichten aangenaam verrast en met name de kwaliteit en afwerking. Persoonlijk vind ik de afwerking niet zo goed als een Tudor (bijv. Pelagos), maar wel gewoon goed.
Het heeft een eigen uitstraling en dus wat mij betreft als je ze mooi vind, gewoon kopen. Zelf kijk ik niet naar de waardevastheid van een horloge, maar ben dan ook niet een flipperaar.
Hier nog enkele foto’s:
Vanavond weer genoten,… man, man, man… van Barca natuurlijk met het horloge om.
Die Pontos is idd top, loopt zeer nauwkeurige op tijd, paar seconden afwijking in een maand.
Saai als een kwarts dus .
Ik ben een van die gelukzoekers die nog geen 900 euro heeft betaald, dus mijn afschrijving zal wel te overzien zijn
Heb sterk het idee dat ik rechtstreeks van M.L. zelf gekocht heb, dus geen tussenhandel…
De kwaliteit van ML vind ik gewoon erg goed, en persoonlijk vind ik de meeste (mechanische) ML horloges erg mooi vormgegeven, met name de Masterpiece collectie vind ik veel waar voor je geld.
Draag zelf al een tijdje deze Masterpiece Calendrier Retrograde als dagelijks horloge, eenzelfde model wat @Hannus hierboven getoond heeft:
De module op dit gemodificeerde (Eta 6498) uurwerk, is door ML zelf gefabriceerd (volgens mij, met wat hulp van de befaamde horlogemaker Andreas Strehler); toch een knap staaltje werk.
Zelf een day date gehad. Bij nader inzien was hij te groot voor mijn bescheiden pols, anders had ik hem nog gehad. Verkocht en op jacht gegaan naar iets moois rond de 36mm.