Maurice lacroix is een prima horloge merk, met prima uurwerken van ETA ( uurwerken leverancier ) vaak zijn de uurwerken mooi afgewerkt bij de kloven en platine.
Verder is het een horlogemerk die je zou kunnen vergelijken met Longines, oris etc.
Echter is het geen populair merk en dat kan je zien in het aanbod en waarde vastheid van het merk, een nieuw gekocht uurwerk leverd al snel 50 % minder waarde op in de 2e hands markt.
Kortom een prima merk die je echt moet kopen voor jezelf en daarna nooit meer weg moet doen.
Jarenlang een Calendrier Rétrograde gehad tot een vriend van me hem graag wilde overnemen. Ik vond het een geweldig horloge en die vriend draagt hem nog dagelijks. Ik vind het een zeer ondergewaardeerd merk.
Toen ik Van der Klaauw destijds het horloge liet zien maakte hij twee opmerkingen:
Ik zou willen dat ik dat horloge gemaakt had…
Als er een andere naam op had gestaan, dan was het 10x zo duur geweest.
Mooi horloge, erg herkenbaar ook binnen de ML-lijn. De afwerking bij de goedkopere modellen overtuigt mij niet compleet, vooral bij de modellen die je in Duitsland voor 300-400 op de kop kunt tikken (via een grijze dealer dan wel).
Het is absoluut een ondergewaardeerd merk. Ik heb een pontos chronograph gehad en op dit moment heb ik een masterpiece double retrograde. Waar ik bij de pontos al onder de indruk was van de brouwkwaliteit, geldt dat al helemaal voor de masterpiece. Prachtige afwerking van de kast en het manufacture uurwerk is erg mooi afgewerkt en loopt behoorlijk nauwkeurig. Doordat het een ondergewaardeerd merk is, heeft het wel als bijkomend voordeel dat je voor een redelijke prijs een prachtig horloge kunt kopen (2e hands vooral).
Ik heb nu voor de tweede keer een Pontos S Diver wat gewoon een geweldig horloge is. Qua afwerking zou ik zeggen dat dit horloge bijna net zo goed is als een Tudor.
Qua merk(beleving) is het een beetje moeizaam met Maurice Lacroix… ze moeten altijd met een forse korting verkocht worden, hoewel de Pontos S Diver tot voor kort zijn waarde als beste behield van alle Maurice Lacroix horloges…
Totdat dit tophorloge vorig najaar ineens tijdelijk voor €900 verkrijgbaar werd. (Listprijs was richting €3000, maar ze werden sinds jaar en dag voor 2000-2200 nieuw aangeboden; tweedehands prijzen 1200-1500). Het ging hier niet om de laatste 5 exemplaren… Ik schat dat er in die actie periode zeker tussen de 100 en 200 horloges verkocht zijn. Op die manier krijg je nooit een premium uitstraling voor je merk natuurlijk, hoe goed je horloges ook zijn.
Ik hoop dat ML zich met succes gaat herpositioneren in het middensegment, want de horloges zijn op zich prima. De Pontos S Diver vind ik, om dit nogmaals te benadrukken, zelfs een echte topper.
Prachtig exemplaar! Ik zie inderdaad vaak dat Maurice Lacroix horloges flink worden afgeprijsd, weet jij (of een andere lezer) daar toevallig de reden van? Het doet toch wat met de waarde die word gehecht aan de merknaam…
De reden is dat het hun dealers niet of in ieder geval niet in voldoende mate lukt om een stevig volume horloges te verkopen voor adviesprijs. Daar is het merk dus blijkbaar niet sterk genoeg voor. Dit komt natuurlijk mede door veel kleinere marketingbudgetten dan de grote merken.
Ik weet niet hoe het bedrijf zijn omzet meent te moeten realiseren. Ik weet wel dat het mooie horloges zijn die je beter niet voor de adviesprijs kan kopen.