Maurice Lacroix, Gevestigde naam of niet?

ML is wat mij betreft geen subtop en al helemaal geen geen top… Gewoon middenklasse, maar daar hoeft niets mis mee te zijn.
Met de prijsverhogingen van de laatste jaren is het wel zwaar overpriced wat mij betreft. Een (op het oog mooie) duiker met Sellita uurwerk en daar meer dan 2000 voor durven vragen, dat is wat al te gortig.

Ik heb een MLC uit de Masterpiece-serie.
De motor bestaat uit een waanzinnig mooi afgewerkte 2892-2 met een grote datum-module.
Maar ook de afwerking van de kast is van een bijzonder hoog niveau.
Voor degenen die niet verder zijn gekomen dan een winkeletalage, plaats ik even een overzicht van de Masterpiece-serie, gemaakt door een gewaardeerd forumlid:
http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/maurice%20lacroix%20masterpiece.htm
De kwaliteit van deze serie zal ongetwijfeld wat beter zijn dan de basismodellen.

Inderdaad een mooi horloge.

mijn horlogeverslaving is 2,5 jaar geleden begonnen met een ML. Een mooie klok, maar die in Nederland voor ruim 1500 euro bij de juwelier lag, en via Ebay nieuw voor minder dan 700 euro bij mij op de deurmat lag.

Die verschillen vond ik wel enorm.

Verder vind ik ML een mooi merk, kwalitatief goede horloges, maar ook wel aan de prijs. En voor zo’n prijs (met name voor de Masterpieces) kan je uit heeeel veel kiezen. En dan kiest met vaak voor een merk met grotere naam en betere restwaarde.

Ik zie ook vrij veel advertenties voor dit merk horloges, zouden ze er zoveel verkopen of willen mensen er graag weer vanaf? Ik scroll er eigenlijk altijd overheen, ik kan je niet vertellen waarom maar het merk doet me niets. En zoals hierboven al een paar keer aangegeven, in dezelfde prijsrange is gewoon veel ander moois te koop.

Datzelfde Sellita uurwerk zit ook in een IWC of Breitling van € 4000,–… Is dat wel terecht ?

Of in een Oris of in…

:wink:

35 jaar geleden kreeg ik er een van mijn lief.
De juwelier had haar wijs gemaakt dat dit de nieuw Omega zou worden:)

Hendrik

p.s. hij is nog zo goed als nieuw!

nu ben ik dan wel nieuwsgierig naar het horloge :slight_smile:

bullit Schreef:

nu ben ik dan wel nieuwsgierig naar het horloge :slight_smile:

Here are the results: nr 69520, serie 5202 datum 6/5. 1995
Die 35 jaar klopt niet helemaal :slight_smile:
het is een ultra dun klokje met datum, blauwe plaat en met een batterijtje

Hendrik

p.s. heel merkwaardig, op de deksel staat ook nog 2014??

Breitling is in mijn optiek ook overpriced

Dank je voor het Masterpiece-overzicht (tu)
Daar staan erg mooie exemplaren bij!

Ik heb sinds kort ook een ML uit de Masterpiece serie, een Réveil Globe. Waanzinnig mooi afgewerkt en een genot om steeds weer naar te kijken.

Eerlijk gezegd ben ik er juist blij mee dat een ML (wel) afschrijft :wink:
Tja, waarom dat zo is?
Ik denk dat de oorzaak ligt bij (het gebrek aan) marketing van het merk. Je imago is je beste amigo :slight_smile: en daar wordt niet actief aan gewerkt zover ik kan zien. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit.

“Overpriced” kom ik ook in enkele berichten tegen. Dat geldt voor veel horlogemerken, waarbij Rolex wat mij betreft de kroon :wink: spant! Dáár heb ik dus helemaal niets mee :sunglasses:

Of Maurice Lacroix een gevestigde naam is kan ik je niet vertellen.

Ik heb zelf een ML Miros Diver en een ML Masterpiece.

De juwelier waar ik ze gekocht heb heeft ze mij aangeraden en ik heb er totaal geen spijt van.
Ze zijn prachtig mooi om te zien.

“Overpriced” kom ik ook in enkele berichten tegen.
Dat geldt voor veel horlogemerken, waarbij Rolex
wat mij betreft de kroon :wink: spant! Dáár heb ik dus
helemaal niets mee :sunglasses:

Klopt…maar 10 jaar later haal je je geld er gewoon weer uit.

Tja, ik koop een horloge omdat ik het mooi vind qua ontwerp en omdat de afwerking subliem is.
Als de verkoopwaarde goed is, is dat meegenomen, maar voor mij niet van doorslaggevende aard. Als ik daar rekening mee moet houden is de keuze wel érg beperkt! Ik heb de Masterpiece Grand Guichet al een jaar of vijftien en nog steeds geen spijt!
En… Zoals Eric al bevestigde: een sublieme afwerking!

Als het dan toch over geld moet gaan: ik breng liever een 2892-2 naar m’n eigen horlogemaker dan bijvoorbeeld een 3135 :wink:

Ik vroeg me toch even af of je ook bij de 95% andere reacties naast die van marnix.moed gaat zeggen: “Kun je ook ingaan op wat er in de OP staat”? Hij heeft zijn antwoord nader toegelicht - wat niet eens hoefde omdat ook het eerste antwoord on topic was, maar door jou verkeerd geïnterpreteerd was - en vervolgens ook nog eens aangegeven dat het geenszins zijn bedoeling was om lullig uit de hoek te komen. Het had je gesierd als je op z’n minst even op dezelfde manier terug had gereageerd.

Brutus Schreef:

Ik heb een MLC uit de Masterpiece-serie.
De motor bestaat uit een waanzinnig mooi
afgewerkte 2892-2 met een grote datum-module.
Maar ook de afwerking van de kast is van een
bijzonder hoog niveau.
Voor degenen die niet verder zijn gekomen dan een
winkeletalage, plaats ik even een overzicht van de
Masterpiece-serie, gemaakt door een gewaardeerd
forumlid:
http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_priva
te/maurice%2520lacroix%2520masterpiece.htm
De kwaliteit van deze serie zal ongetwijfeld wat
beter zijn dan de basismodellen.

De Masterpiece serie is inderdaad echt wel heul erg mooi afgewerkt met aandacht voor detail!(tu)

Bijna een Masterpiece uit de jaren 90 aangeschaft maar toch een duiker gekocht destijds best wel spijt van gehad.

Bedankt voor dit masterpiece overzicht!(tu)

Groeten.

Noel.

watchup Schreef:

Inderdaad een mooi horloge.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:AN
d9GcSSIzaxRYyGalhUbhbnSqUvXTngRsHS-sSHrihDOOj3eCy0
-Yo4

Welk horloge :+

Watch the road indeed…

Erik11 Schreef:

Laat me even weten wanneer de Pontos S diver in
waarde is gekelderd… Deze mooie klok zou ik graag
willen hebben

Haha je bent me nèt voor! Tja, waar ik ook zoek, die vind je dus niet voor de helft van de nieuwprijs…

als je ze leuk vind koop je ze beter 2e hands…

Horlogerie is emotie…
Marketing is emotie, reclame is alles uiteraard.
Dat merken zoals Breitling er al jaren flink veel geld tegenaan hebben gegooid om marktaandeel te krijgen, en dus een grotere markt en minder verlies op 2e hands spreekt voor zich.

de kwaliteit controle van ML ben ik niet bekend mee echter,