Maurice Lacroix info

Weet iemand welk model van Maurice Lacroix dit is?

Lijkt deze te zijn

Een Maurice Lacroix - Les Mécaniques „2ème Temps“

Waar is tweede datumvenster voor?
Is dat datum in de tweede tijdzone?

Ik denk eerder de uren. Zoveel wijkt de datum in een tweede tijdzone niet af :stuck_out_tongue:

1 like

Haha, logische verklaring.
Ik vond 2e datum al niet erg handig …

Edit: dus geen extra urenwijzer. Maar tweede tijd wordt aangegeven in extra venstertje. Hoe werkt dat met tijdzones die half uur of kwartier verschillen? Volgens mij zijn er daar enkele van. Is bij andere GMTs overigens ook issue denk ik (met ‘alleen’ extra urenwijzer).

Dankjewel, JanDoedel

1 like

Beste allemaal,

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen aan meer informatie over onderstaand horloge.
Ik weet vrij zeker dat de wijzerplaat niet de originele is, de originele is volgens mij parelmoer wit.

Ik wil graag weten uit welk jaar dit horloge komt, of in ieder geval in welk jaar de catalogus is uitgebracht zodat ik eventueel op zoek kan gaan naar de originele catalogus (die wil ik er graag bij hebben).

Zou het ook leuk vinden om nog verdere relevante informatie over het horloge te weten te komen. Wellicht dat jullie mij ook iets meer kunnen vertellen over de waarde van dit horloge. En of jullie eventueel een adres hebben voor het kopen van de originele bandjes van ML?

Hopelijk stel ik geen rare vragen en als dit sowieso niet thuishoort op dit forum/topic hoor ik dat natuurlijk graag dan pas ik het aan/verwijder ik het.

Alvast bedankt!

Witte plaat is er inderdaad ook. Wellicht is deze ook specifiek voor de Italiaanse markt ook met blauwe wijzerplaat gemaakt, als dat niet één standaard keuzes zou zijn.

Zoek eens op dichtbij zijnde dealer, moet te vinden zijn. Zeker ook online. Succes!